livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 30 oktober 2014

Av Tina Köppä - 30 oktober 2014 20:40

Ja det är precis vad jag och Ebba har gjort idag.
Tränat och städat

Tjejen börjar bli stark och brorsan hjälper till coacha ;)

Hon har även börjat dregla nå kopiöst, så dreglisarna (lilla skarfen/lappen under hakan) byts stup i kvarten, dyngsur

Ruben somnade i soffan idag efter dagis igen. Trötta skrutten.
Är det förändringen med klockan som gjort detta eller kanske hösten som tar slut på krafterna.
vi har busat riktigt ordentligt ikväll och jag förstår inte vart jag får min energi ifrån.
Har ju städat och roat Ebba hela dagen, ändå så orkar man med att gömma sej i en låda och leka tagare, sjunga och leka med bilar.
Måste vara glädjen som man får i respons som driver en. Deras söta små skratt och leenden.
Åh nu vill jag nästan gå och väcka dem, men ne fötterna, ryggen och huvudet ska få vila nu.
Det är ny dag imorgon och då är Ruben ledig som vanligt ifrån dagis.
Tänkte satsa på ett äventyr in till stan.

Av Tina Köppä - 30 oktober 2014 09:51

GODMORGON!
Har fått bökat lite med Ebba den här veckan men övning ger resultat!
Mamman i huset hade rätt igen och inatt så vaknade Ebba endast en gång för att äta!
Och då var sista kvällsmålet bröstmjölk vid 22.30 och hon stod sej på de fram till 3 och sen åt hon vid 06.30

Dock så sov ju inte jag bättre för de, vaknar ju hela tiden på grund av min jädra nacke som strular.
Och kl 06.00 så väckte Ruben mej:
viskandes
-Mamma.. mamma
jag tittar upp på honom
-Godmorgon mamma.. Sovit gott?... Jag har bajsat..

(Han ville sova med blöja efter kissolyckan så de var ju tur de)

så så började min morgon. Bara till och sparka igång dagen och vara glad.
Nu på morgonen har jag velat mellan att åka och shoppa lite eller vara kvar hemma och städa.
Det fick bli vara hemma och städa så kanske jag kan ta med båda ungarna till gränby imorgon och shoppa som en liten belöning åt mej själv för att ha städat haha

Ebba fick testa att sitta i matstolen nu vid frukosten. Och nja, hon måste bli lite större. Men hon hade inget emot att sitta där och Ruben tyckte det var jätte spännande.

Lilla köttbullen :)

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards