livetsomtinaochmamma

Direktlänk till inlägg 22 november 2014

Bricanyl

Av Tina Köppä - 22 november 2014 08:47

Usch vad arg jag blir!
Att man aldrig ska bli tagen på allvar i sjukvården.

Ebba har varit hostig och snorig sen hon var 3 veckor gammal. Ruben har endast varit små förkyld med snorig näsa. Och ögoninflammationen.
När Ebbas förkylning inte hade gått över på 2 veckor så ringde jag till barnavårdcentralen för rådgivning, tyckte ju att det var så obehagligt med hostan på henne när hon är så liten. Och snorig så det blev helt täppt emellan åt.
Fick till svar att avvakta och fortsätta med koksalt, hon har ju en storebror och då är de vanligt att dom små också smittas.

Ok tänkte jag, det är bara jag som är lite hönsig.

Gick en vecka till och ingen förändring skedde. Frågade distriktsköterskan och jag får samma svar som innan.
"det blir ju oftast så när dom har storasyskon som kommer hem från dagis med baciller. Fortsätt med koksalt och höj huvudändan på sängen så ska du se att det går över snart.

Har efter det svaret ändå ringt vecka efter vecka om hennes hostningar och fått samma svar varenda gång.

Nu på hennes 3månaders kontroll så slog jag ner näven och sa art jag vill att en läkare undersöker Ebba!
Fick tveksamt en tid Igår, bvc-tanten ringde och dubbelchecka med mej om jag verkligen behövde gå till läkaren.
Jag stod på mej och sa "JA jag vill kolla upp Ebba nu, även fast det kanske inte är något allvarligt så kommer lugna mina nerver så jag kan sova bättre"

Så igår var vi hos läkaren, hon konstatera RS-virus nästan på en gång. Att säkert både Ruben och Ebba har haft de men hos Ebba hänger de kvar och kan ha utvecklats till förkylningsastma pga hon gått med de så länge.
Läkaren berätta även att just järlåsa området har varit ganska hårt drabbat av RS-viruset och att 3 barn även blivit inlagda därifrån. Så hon tyckte det var konstigt att distriktsköterskan inte hade meddelat oss de och reagerat på Ebba tidigare.

Med recept utskrivet och kokande av ilska så gick jag därifrån.
Som vanligt så anklagar man sej själv som förälder om varför man inte åkt in tidigare.
Nu ska vi försöka få i Ebba bricanyl och så får vi se om de hjälper. Hoppas på de!

Sen så ska jag nog fundera lite över våran distriktsköterska, har alltid varit tveksam emot henne. Men detta var väll lite för väl.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Köppä - 17 december 2014 23:25

En 3åring och en 4månaders + En mamma som pluggar Och En pappa som jobbar = Fullt ös, medvetslös!! Ja tiden går riktigt fort som sagt. Och som jag nämt förut så önskar jag ibland att dagarna vore längre. Ruben har nu fyllt 3år och h...

Av Tina Köppä - 4 december 2014 23:48

Ja ni.. Denna december månad är en stress för många. Hinna handla julklappar, luciafirande, julaftons planeringar, vem ska man fira med, vad när hur ska vi hinna?! Plugga också.. Ja plugga ska man ju göra också, kanske inte den smartaste tiden att...

Av Tina Köppä - 26 november 2014 23:52

Ja de är lite speciellt att plugga hemma med 2 barn. Men det gäller att utnyttja och lägga upp tiden rätt så går de bra. Min största motgång just nu är att Ebba inte sover nå vidare på nätterna och behöver medicinen som hob blir orolig av och näsd...

Av Tina Köppä - 25 november 2014 11:06


Vaken natt igen. Ebba sov som en prutt inatt igen Hon liksom somnar, vaknar, somnar, vaknar Somnar om om hon får nappen, kommer upp i famnen eller ammas. Vi har sovit i gästsängen för att grabbarna ska få lite lugn och ro, och jag blir lugnare...

Av Tina Köppä - 24 november 2014 22:51


Fick knappt någon blund inatt Ebba knorra och greja hela natten, ammade varannan timme, vaggade och sjöng. När hon väl hade somnat så kunde inte jag sova på grund av rädsla och nervositet. Rädd för att nånting ska hända med Ebba och nervös för skol...

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards