livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 19 oktober 2014

Av Tina Köppä - 19 oktober 2014 23:30

5.30 så kom Ebba över till mej, 6.30 så låg även Ruben hos oss.
Såå mys
och vi låg och drog oss till klockan 8.
Sen var det dags att sparka igång den här dagen också.

Idag gick jag och Ruben upp själva till gympan, Ebba var kvar hemma med Calle.
Jag och några andra mammor kom fram till att det blivit mer utav en mamma/barngympa då vi är 3 mammor som har barn som inte kan lämna oss ur sikte, så vi är med på aktiviteterna lika mycket som barnen haha
typ hoppa på ett ben runt i en ring, rulla och åla på golvet, gå balans gång och sjunga ramsor
Kul tycker jag, pinsamt tycker Ruben när mamma står och dansar till musiken i kön till balansgången. Men ändå så vill han att jag ska stå kvar haha

Efter gympan så ville Ruben vara kvar ute och leka så vi klädde på oss hela familjen och var ute hela förmiddagen och lunchen.

Sen på eftermiddagen så kom ett par kompisar och deras barn förbi.
Vi blev bjudna på middag hemma hos oss och barnen fick leka av sej.

Efter dom hade åkt så däcka ruben på en gång och jag och Calle har haft lite kvällsmys med film och glass.
Ebba låg snällt bredvid i soffan och titta på.





Tänkte även att jag skulle gå och lägga mej tidigt ikväll.
tvätta ansiktet och borstat tänderna och var färdig för att krypa ner i kojs 21.15
Men då börja ebbas mage att knorra och håller på än 23.30
Inge direkt skrik och gråt ifrån henne, men hon ligger och vevar fram och tillbaka, gnyr ibland och har till och med fått en vante på ena handen för att inte riva sönder sej mer på huvudet än vad hon redan gjort.

Blir till och sova i gästrummet inatt..

Avslutar med en bild på dessa finingar från frukosten imorse :)
Älskar er!

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards