livetsomtinaochmamma

Direktlänk till inlägg 21 november 2014

6 år ihop

Av Tina Köppä - 21 november 2014 09:11

Ja vi är mitt upp i småbarnsföräldrarlivet och mycket tid över till oss själva blir de inte just nu.
Man uppskattar den minsta Lilla timmen man kan få för själv på kvällen till att duscha, sträcka på sej, sitta vid datorn eller bara vara..innan ögonen slår ihop.

Precis så var de igår, Ruben och Ebba hade lagt sej och Calle kröp ner i badet. Jag passade på att torka av golvet i köket, vika och hänga tvätt för att sedan kunna slå mej till ro med mitt lilla projekt "kökslampa"

När både jag och Calle kände oss nöjda så satte vi oss i soffan och prata lite om ditten och datten.
Och då kommer vi på att IDAG har vi våran 6 års dag (läs igår)

Haha ja men kan man fira de på bättre sätt än att gå och lägga sej hel nöjd, med en underbar sambo bredvid sej och 2 små grodor som ligger och sover så sött.
Tänk vad de har hänt mycket på dom här åren.

Du är världens finaste Calle och jag älskar dej så mycket!
("v")
'v'
----------------------

Igår var Ebba på 3 månaders kontroll och fick sitt vaccin.
Usch ja en spruta i vardera ben och hon skrek på ett sätt som jag aldrig hört tidigare.
:(
Men de gick ganska fort över med lite tröst.

Ebba 3 månader
Längd: 64cm
Vikt: 6500gram
Huvud.om.f: 40,7cm

Efter sprutorna så var hon som en duracellkanin. Vaken, pigg och glad. Pratade och skrattade och var med resten av dagen överallt.
Annars så brukar hon ju sova för de mesta :)

Imorse fick jag besök av mina skruttar.
Ebba kom över till mej 04.30 och Ruben kröp ner hos mej 05.00
Mysungar <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Köppä - 17 december 2014 23:25

En 3åring och en 4månaders + En mamma som pluggar Och En pappa som jobbar = Fullt ös, medvetslös!! Ja tiden går riktigt fort som sagt. Och som jag nämt förut så önskar jag ibland att dagarna vore längre. Ruben har nu fyllt 3år och h...

Av Tina Köppä - 4 december 2014 23:48

Ja ni.. Denna december månad är en stress för många. Hinna handla julklappar, luciafirande, julaftons planeringar, vem ska man fira med, vad när hur ska vi hinna?! Plugga också.. Ja plugga ska man ju göra också, kanske inte den smartaste tiden att...

Av Tina Köppä - 26 november 2014 23:52

Ja de är lite speciellt att plugga hemma med 2 barn. Men det gäller att utnyttja och lägga upp tiden rätt så går de bra. Min största motgång just nu är att Ebba inte sover nå vidare på nätterna och behöver medicinen som hob blir orolig av och näsd...

Av Tina Köppä - 25 november 2014 11:06


Vaken natt igen. Ebba sov som en prutt inatt igen Hon liksom somnar, vaknar, somnar, vaknar Somnar om om hon får nappen, kommer upp i famnen eller ammas. Vi har sovit i gästsängen för att grabbarna ska få lite lugn och ro, och jag blir lugnare...

Av Tina Köppä - 24 november 2014 22:51


Fick knappt någon blund inatt Ebba knorra och greja hela natten, ammade varannan timme, vaggade och sjöng. När hon väl hade somnat så kunde inte jag sova på grund av rädsla och nervositet. Rädd för att nånting ska hända med Ebba och nervös för skol...

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards