livetsomtinaochmamma

Alla inlägg under december 2012

Av Tina Köppä - 28 december 2012 22:26

Julafton 2012


Vi vaknade allihop runt 8 på morgonen och tänkte ha en lugn och mysig julmorgon tillsammas innan det var dags för att åka ut till Rasbo och fira jul hos Gammelmormor och gammelmorfar.


Men det började med ett kaos!

Lagom till att vi hade myst till det med tända ljus, julskinka på bordet tillsammans med lite lax, rödbetssallad och frukostbröd och skulle bara hälla upp te-vattnet i andra koppen, så rycker Ruben tag i den andra koppen SOM MAN TRODDE ATT HAN INTE SKULLE NÅ!! OCH ALLT VATTEN KOM RAKT PÅ HONOM!!

Av med pjyamas, ner i diskhon, på med kallt vatten, på med äggvita (som vi hade hört att man skulle ha på när man bränt sej)

Tårarna spruta på både mej och Ruben. Skrik och panik och skinnet lossnade på våran lille gosse!

Ringer mamma i panik! Ringer sjukvårdsupplysningen! Och på med kläder och in till BarnAkuten!

Ruben vart cool-lugn så fort vi satte oss i bilen som tur var och jag lyckades konstigt nog koncentrera mej på körningen.

När vi kom in till akuten så fick vi klä av honom på en gång så att sköterskan kunde kontrollera honom. Kändes jätte konstigt, vi stod liksom som inne på ett trångt och sterilt kontor och hade ingen stans att kunna lägga honom eller våra kläder. Så Ruben blev väldigt fort obekväm men höll sej ändå lugn och sa inte så mycket men man såg oron i hans blick.

Och värst av allt var när sköterskan skulle försöka linda honom provisoriskt tills riktiga läkaren kom, då fick jag två suppar värktabbletter att försöka ge honom först.

-HÄR?! frrågade jag. -SKA JAG GE DOM TILL HONOM HÄR? JAG HAR JU INGENSTANS ATT LÄGGA HONOM?

Calle och jag fick alltså försöka lägga honom iknät för att hålla honom stilla och försöka få in dom i rumpan på honom. Då blev han inte glad, och skrek rätt ut och direkt efter ska hon försöka linda om honom så vi var tvugna till och hålla i armar och ben och han skrek och grina så han höll på att tappa andan. Då brast det för mej med, och tårarna forsade ner för kinderna. Och jag gjorde allt för att Ruben inte skulle se de. (Ville ju inte att han skulle märka min oro)

Men direkt efter hon var klar så tog jag upp honom i famen och höll stenhårt, Calle stod stark och lugnade ner både mej och Ruben. Ruben märkte ändå att mamma var ledsen och ville ge sin napp till mej.

Efter en liten stund så kom vi äntligen in på ett rum med en säng och kunde bädda ner Ruben som fortfarande var näck! Vi fick en filt att kunna linda om honom och konstigt nog så fick jag med mej hans stora favorit hund i all hast hemma, som han sedan låg och tulade med.

Ruben var jätte lugn och till och med glad och busade lite när vi väntade där i rummet.

Sedan så kom läkaren in och kikade på brännskadorna och en speciallist läkare kom även in.

Dom konstaterade att det inte var jätte farliga skador ändå och att det skulle läka inom en vecka om vi skötte det med bandage och grejer. PHUU!!

 

Efter att han hade blivit ordentligt inlindad så såg han ut som en liten mumie och vi låg sedan kvar ett litet tag och mös där i rummet. Ruben var tok mysig och vi landade lite efter vad som nyss hänt.

Efter ett tag så kom sköterskan in med en julklapp åt Ruben och frågade om hon fick ge honom en glass, vilket han självklart kunde få efter en sån här grej.

En liten nalle-katt fanns i paketet som han blev jätte glad över och en jordgubbs-glass i handen gjorde så att han sken upp som en solstråle.

 

Sedan så gick vi till apoteket och köpte de grejer som behövdes för att plåstra om våran sån och sedan så åkte vi hem.

När vi kom hem så suckade vi lite lätt men log ändå åt varandra och sa till varandra God Jul!

Ruben var helt slut och så även vi, så vi la oss allihop och sov ett par timmar.

 

När vi vaknade så fick vi reda på att dem fått strömavbrott i Rasbo och därför flyttat julfirandet hem till mormor och morfar Ronny i skogstibble istället.

Vilket är nära oss så vi kände att vi faktiskt kunde åka dit och försöka fira lite jul iallafall.

 

Och efter det så blev det en riktigt lyckad jul med god mat, bra sällskap, en nöjd Ruben som man inte ens märkte på att det hänt något, Och enormt mycket julklappar!!

 

Så att så här har våran jul varit, hoppas alla våra andra nära och kära har haft den lite bättre.

 

 

Han har fått brännskador på vänster underarm, vänster del av magen, och vänstra låret

Men idag så ser det riktigt fint ut iallafall.

Det här inte märkts så jätte mycket på Ruben att han har besvärats av det, han fick Alvedon och Ipren dom 2 första dagarna var 5 timme. Och det var i onsdags natt som han sov väldigt oroligt, men då var jag uppe i högsta hugg för att trösta och bädda om honom, det slutade i att vi låg och kollade på mumin i mobilen och han somnade brevid mej i sängen och Calle på soffan.

Dock så kan jag ju säga att man själv har haft ett par sömnlösa nätter på grund av ångest och anklagelse på sej själv. Det gör ont i mamma-hjärtat fortfarande och kommer nog inte försvinna förrän märkena är borta.

 

Några fina julbilder hann jag inte ens tänka på att ta på julafton, kan hoppas på att någon annan gjorde de för Ruben hade en jätte gullig tomtedress på sej :)

 

 

Av Tina Köppä - 23 december 2012 12:10

Älskar när det är mörkt ute på morgonen och man vaknar med bra energi.
Tände en massa ljus i morse, gjorde i ordning frukost och ropa på mina killar så det blev en riktig mys frukost!

Riktigt bra start på dagen!

Det här är nog första julen som jag har känt mej så lugn och avslappnad, ingen julstress överhuvudtaget. Alla paket är färdiga, alla besök färdig planerade och pengar kvar på kontot!

Vi har varit hos mormor och hjälpt henne att klä julgranen. Riktigt roligt tyckte Ruben, som vände ut alla kulor på golvet, käkade sönder några plastkulor och rev ner de kulor som moster hängde upp. Haha det bara lös bus ifrån honom samtidigt som han vickade på rumpan då och då åt julmusiken.
Medans vi kvinnor och Ruben ordnade julmys hemma hos dem, så var gubbarna iväg och handlade julklappar.

I fredags så hade vi julmys med vår fine vän Adde, som kom över med kassar med mat och julklapp åt mej och Calle.
Jag jobbade den dagen och kom hem till två gubbar som stod och lagade mat i mitt kök. Det var en rolig syn och så skulle man ha det varje dag när man kommer hem. Det bjöds på förrätt och varmrätt utav fin fina råvaror. Förrätten var färsk-kokt-rödbeta som glaserades med sirap och riven vitlök och sedan lades upp på en bit fin chevre ost och grillades i ugnen. Jätte smarrigt! Till varmrätt så blev det bacon-inlindad-sparris, egen gjord potatisgratäng med persilja och en fin halvblodig köttbit. Mumms! Blev proppis efter detta ;)
I julklapp av Adde så fick ett nytt knivset, jätte fina keramiska knivar med vita blad.
Han fick en stekpanna av oss ;)
Märks att vi har liknande intressen. Hehe Mat!!

Igår så var jag och Ruben iväg på en fika hemma hos morfars nya, inne i stan. Det var jätte mysigt och Ruben visade upp hur duktig han är på att gå :)

Av Tina Köppä - 19 december 2012 20:47

Underbar start på dagen.

Jag vaknar innan Ruben har vaknat och klockan är kvart i 9!

Hur underbart som helst, hinner gnugga ur ögonen kika lite på fejjan och sedan så vaknade Ruben också.


Dock så fick vi kliva upp fort då för att ta oss in till stan, jag hade möte hos barnmorskan.

Så det blev snabbt in i duschen, på med kläder, i med lite frukost och ut och sopa va bilen all snö och sätta sej och köra, Inga problem kanske för dem utan barn, men med barn så tar det dubbelt så lång tid!

Men som tur var så var Ruben välldigt samarbetsvillig denna morgon och vi kom in i tid.


Efter besöket hos barnmorskan så åkte vi upp till Gränby för inhandling av de sista julklapparna och det gick galant.

Fast ut ifrån Gränby kom en svettig mamma och en trött unge.


Ruben vill ju promt gå själv nu och inte sitta i vagnen, har man tur så vill han hålla i handen iallafall och då kan man ju styra vart vi ska gå. Men att gå med vagnen full med påsar, jackor och en tung skötväska med en hand och en stapplande 1-åring i andra handen kräver tålamod  och teknik vill jag lova. Haha



Kom iallafall hem med dem sista julklapparna så nu är det klart, Riktigt skönt faktiskt!


När vi kom hem så försökte jag få Ruben att vila lite men det ville han inte..

Så då började vi att baka pepparkakor istället.

Riktigt kul tyckte Ruben, och gott var det med.. i 3min

Sen så ville han ner på golvet och leka istället.

Så jag stod där och gjorde klart pepparkakorna samtidigt som han sprang runt i huset och hittade på hyss, så jag fick gå mellan varven av att stoppa i och ur plåtar ur ugnen och leta reda på vad Ruben hitta på.

Detta resulterade i 2 plåtar med brända pepparkakor och två plåtar med jätte fina pepparkakor.


   


Har även gjort min första alldeles egna julskinka nu här i veckan!

Och den blev jätte god! Är super nöjd och var till och med tvungen till att skryta om den för mina kollegor igår när jag satt på kurs :) Haha då är man nöjd!


 


Mormor var här igår och passade Ruben på förmiddagen då jag var iväg på kurs ett par timmar

Så jag passade på att bjuda henne på den goda skinkan till frukost.

Gissa om vi var trötta..


Finn ett fel :P

 


Fick även ett underbart besked av min andra hälft idag, och det är att han är ledig nu fram till på Onsdag :)


Av Tina Köppä - 16 december 2012 21:44

Denna vecka har gått galet fort!

Vi har haft saker för oss varenda dag och vi har haft sådan energi hela familjen hela veckan, förutom idag..


I Tisdags så var vi in till stan och shoppade julklappar.

Ruben gick runt och skrattade och busade i butikerna. Han flirta med expiditerna och lipade åt sej själv så fort han såg en spegel.

Jag tror att varje människa som gick förbi oss fick ett gott skratt!


I Onsdags så blev det ännu mera shopping, då skulle vi nämligen hjälpa gammelmormor med julklappar så jag och Ruben körde runt henne till dom butikerna som hon ville till.

Vi blev i stan hela dagen och Ruben ville inte sova någon middag, han har ju så svårt att komma till ro inne i butikerna, han blir bara full i bus och nyfiken på allt. Men så länge han är nöjd så gör det inte så mycket.


Men när vi var inne på Jysk och stod i kassan för att betala så blev det jobbigt, Ruben vägrade att sitta still i vagnen så jag ställde honom på golvet bredvid mej och då blev han nöjd.

Och precis när det var min tur att betala så sprang Ruben iväg och jag sa till gammelmormor att hon kunde gå före så jag kunde hämta Ruben.

Och samtidigt som jag har fått upp Ruben och är tillbaka till vagnen så tränger sej en kärring (ja hon var verkligen en KÄRRING! )

hon tränger sej fram och säger -Ursäkta men vad är det här för kösystem? Du får ställa dej sist!

Jag säger: - Men du såg väll att jag stod i kön, och min son sprang iväg. Jag har ju min vagn kvar här och min mormor och jag stod tillsammans.

Då trycker sej kärringen fram så att hon nästan puttar omkull min mormor och slänger upp sina grejer.

Kassörskan bara stod och glodde nervöst och viste inte riktigt vad hon skulle göra, men eftersom mina saker redan låg på disken så tog hon dem och jag fick betala. Mormor drog i med armbågen på kärringen och sedan så gick därifrån.

Herregud säger jag bara, hur är vissa funtade igentligen?!


I Tordags så blev det äntligen barnkalas med kompisarna, dock så kom inte 2 av dom.

Så det blev det "gamla vanliga" gänget, Elin med sina tjejer Nellie och Wilma, och Ida med sin Oliver.

Ruben fick jätte fina presenter och barnen röjde runt som bara den.

Dock så ville inte Ruben vila middag innan kalaset så han blev trött väldigt fort och skulle bara sitta i mitt knä och sedan så blev det gnälligt och då fick han sova.

Så jag fick ta hant om hans gäster istället :)


Helt slut var även jag efter kalaset Haha!

Är nog lite trött på tårta och kalasande just nu :)


Men på kvällen när jag skulle sätta på Ruben pjyamas så såg jag att han hade fått massa små röda prickar på ryggen och magen och även runt halsen. Blev lite smått orolig då faktiskt.

Han har varit ganska torr om benen sen vintern kom och jag har smörjt honom med olja varje morgon och kväll men nu när dessa prickar kom fram så började jag fundera och han kanske reagerat mot något.


Så på fredag morgonen innan jag skulle åka till jobbet så ringde jag till BVC, dom ville att jag skulle komma in så fort som möjligt så dom fick se på det. och vi fick en tid 11.30

Så jag ringde till jobbet och fick bli ledig den här dagen, Tack snälla!


När vi var på BVC så konstaterade dom att det var för att det är så torr luft nu inomhus när det är vinter, så vi ska börja smörja honom med Mini Derm isället för olja.


Sköönt att det inte var något annat!


Igår/Lördag så jobbade jag hela dagen, var hemma vid 4 och möttes då av en extremt pappig son.

Han ville inte komma till mej, och det ville han inte på hela kvällen :(

Han kanske visade att han blev sur på mej eftersom jag hade varit borta hela dagen.


Idag så har det varit en riktig lat-dag, vi har mest myst hela familjen och tagit det lugnt idag.

Mycket snö har det kommit över natten här också, men då är det tur att vi har byns plogbil som plogar våran uppfart ;) Så slapp man det idag också ;)


Ruben har varit små busig och mysig mellan varven idag. Ena stunden så klättrar han som en apa upp och ner ifrån soffan, i och ur gåvagnen, upp i sin fotölj och testar gå i från den över till fotpallen/puffen.

Hua Hua! Hjärtat har satt sej i halsgropen många gånger idag på både mej och Calle!


Mitt i allt bus här på kvällskvisten så blev Ruben alldeles tyst och satt på fotpallen med ryggen vänd emot oss.

Han fnissade till lite då och då och efter ett tag så kunde vi se hur en lampa tändes då och då ifrån honom.

När vi kikade vad han gjorde så såg vi att han hade hämtat min mobil och satt och tog kort med den.

Och när vi tittade på korten så har han tagit flera stycken på sej själv.

Hahaha jag verkligen brast i skratt utav dom! Och Ruben också! Och Calle med!


Älskade Busunge <3



Idag så fyller även min yngsta lillasystar år, Frida!

4år blir lilla Fridis, som redan hunnit blivit moster.


Av Tina Köppä - 10 december 2012 14:42

Oj oj oj, det har varit mycket kalasande dom här dagarna nu, och än är det inte slut eftersom barnkalaset blev inställt. Så vi ska försöka ordna det den här veckan istället.


Ruben har fått så mycket grejer att jag inte vet vad jag ska göra av dem, men jag möblera om lite i vardagsrummet idag och fick till det ganska så bra.

Men hur kommer det att se ut efter julafton?

Dags att fixa eget rum åt han nu märker vi :)



I Fredags så var större delen av släkten här för att fira Ruben han fick bilar, en dansmatta och kläder (vilket jag tyckte var jätte bra, men mindre intressant för lilleman)
 Och så blev det en massa fika och mys med allihop, riktigt trevligt och lyckat kalas och Ruben slog på däck vid halv 8. Då orkade han verkligen inte vara vaken längre..


I Lördags så fick morfar Ronny vara barnvakt, helt själv för första gången.

Men det verkade ha gått riktigt bra :)

Jag och Calle var iväg på Julbord på Eckerö med hans jobb, och det var riktigt bra faktiskt.

Jag brukar inte tycka om maten på båtar i vanliga fall, men julbordet var riktigt gott!

Allting som jag tog utav var samskens och det var svårt att sluta och äta, men tillslut så kom personalen på båten och sa att vi var tvugna att flytta oss för dom måste hinna duka om alla bord innan båten vänder tillbaka.

Det tycker jag var en minus i sej, eftersom det är buffé så borde man ju få sitta och äta hur länge och hur mycket man vill.


Vi åkte sedan ut till Björklinge och spenderade resten av kvällen med några kompisar. Men det fick bli en tidig kväller för mej, jag somnade innan 12. Haha! Men är inte en ungdom längre!

Sedan så vaknade jag 7 på morgonen och hade sån efterlängtan efter Ruben och hade jätte svårt att somna om, så vid halv 9 så gick jag upp.

Vid 12 så åkte vi och hämtade Ruben och han var så glad och sprallig när jag hämtade honom, han kom gåendes med en väldans fart och slängde sej i famnen på mej lilla hjärtat <3




Ruben går som bara den nu här hemma, Idag så har han gått genom hela huset utan att sätta sej eller börja krypa, och inga problem är det när han ska över trösklarna heller.

Han känns så stor nu när han ska gå och äta själv.

Nu när han äter så ska det bara vara riktig mat, barnmatsburkarna dissar han helt, iallafall när jag ska ge honom (Kan det vara för att mamma lagar så god mat ;) )

Och han sitter även och kämpar i sej maten med gaffel, som helst vill använda, han tar ärta för ärta och äter. Hehe det ser riktigt roligt ut och han vill inte att jag hjälper till om inte han ber om det.

Och till mellis så är det riktig frukt som gäller, vilket är jätte bra. Banan, Kiwi och mandariner brukar jag hacka upp i bitar åt honom.


Och han är som sagt en riktig härmapa och snappar upp allt som man gör.

*Jag skulle t.ex dammtorka idag och då blev han jätte sur för att han inte fick ha trasan, så jag gick och hämtade en till trasa. Så vi stod där båda två och dammtorkade vardagsrummet. Duktig Kille!

*Och när jag skulle hänga tvätt så stod han också och hängde tvätt, och han är faktiskt duktig på de, han pillar med tröjorna till dom hänger rätt. (Men har river även ner tvätten igen)

*Men han har även lärt sej att lipa (mammas fel) Lipar man åt honom så lipar han tillbaka

*Och flirta kan han (Blinkar man åt honom så blinkar han tillbaka)



Vi har även kollat på Julkalendern varje morgon till frukosten, vilket Ruben är helt fäst vid. Han sitter helt stilla dom 15min som det är och säger ingenting. Han är helt inne i tv:n och man får inte störa honom då heller :)

Vi får dock kolla på reprisen på svt-play, men det gör inget för då har vi datorn på köksbordet.

Jag tycker själv att julkalendern är ganska bra faktiskt :)


Nu ska jag krypa ner i soffan och sno runt mej i en filt!


Av Tina Köppä - 6 december 2012 21:15

Helt otroligt att min lilla kille blir 1år idag.


Ungefär vid den här tiden förra året så åkte vi hem från BB med en liten pojke på 3900g och 54cm lång som var röd hårig, lång och smal, det syndes verkligen vem som var pappa till honom.

Jag viste inte alls vad jag hade att vänta mej som mamma, men alla bitar som saknades föll på plats och man växte in i rollen som mamma på en gång.

Idag är jag världens lyckligaste mamma åt Carl Ruben Gustav Lind,

som idag blev 1år, väger 12kg, 79cm lång och blond. Och ser precis ut som mamma sin :)


 

Ruben i pappas famn när vi fortfarande är på BB

 

Ruben idag när han äter tårta :)


Idag så skulle Ruben ha haft kalas med sina kompisar, men det fick tyvärr bli inställt på grund av att några var sjuka, nån hade ingen bil och en kunde inte ta sej iväg på grund av vädret. Så vi bestämmde oss för att flytta fram kalaset tills nästa vecka istället, då alla kan komma.


Så jag och Ruben hade en riktig mys dag som vart full med bus och tok. Jag och Ruben lekte så mycket att han blev alldeles slut redan vid 11 och fick lägga sej och vila. Jag la mej också och vila då och vaknade upp när klockan var 12.30, Haha trodde inte att det var sant när jag såg klockan och Ruben han fortsatte att sova till klockan 13.

Då var vi minsam båda två utvilade och vi åt lite lunch och sedan så fika vi tårta, Ruben fick sej en egen liten tårta att sitta och kladda med. Vilket verkligen uppskattades!


Sedan så bestämde vi med mormor att hon och morfar Ronny kunde få komma idag och fira Ruben, istället för imorgon då övriga familjen kommer.

Och det var bra, eftersom det blir så mycket folk ändå som kommer imorgon.


 

Jätte fin bok med bilder på Ruben som moster hade gjort, och en rolig Pek-bok som han fick av faster


Så vid 17 tiden dök mormor, morfar Ronny och moster Jenny upp, dom kom sjungandes in genom dörren och Ruben blev smått blyg och nyfiken på dem stora paketen som dom hade med sej.

Försiktig som han är så fick mamma öppna paketen åt honom

(Inget mej emot, tycker fortfarande att det är barnsligt roligt att öppna paket)

Och oj oj oj, om han blev glad för presenterna, av mormor och morfar Ronny så fick han en Bobby Car, av moster en pulka och av mamma och pappa ett lektält.


 

Han kröp in och ut ur tältet och lekte titt-tut.

Det låter ju så gulligt när han säger "titt-tut"

Och så hoppade han upp på bilen, och in i tältet igen, och till morfar Ronny (som är en riktig favorit) och så höll han på så fram och tillbaka och skrattade som bara den!


Sen så blev det fika och tårta

   

Jätte goda kakor och bullar som moster och Calle har gjort



Och Ruben blev så trött efter dem hade åkt så han lag sej vid 19 och somnade på en gång.


Nu ska vi alla samla krafter inför kalaset imorgon, jag ska åka och jobba några timmar först imorgon och sen rejsa hem för att göra nya tårtor. Orkar inte fixa de ikväll :P

Av Tina Köppä - 4 december 2012 15:45

I Lördags så hände en grej som absolut inte får hända, men som tyvärr inte var sista gången heller..


När vi skulle göra i ordning oss för att åka till kalaset i Lördags så satt Ruben och lekte på golvet medans jag fixade håret, jag hade min platt-tång igång men hade lagt upp den så att inte han skulle  nå den.

Och så vände jag mej snabbt om för att ta upp en grej i från golvet och då snabb som blixten som han är klättrar han upp till plattången och bränner sej!!

Han skrek rätt ut och jag fick panik för jag förstod på en gång vad som hade hänt. Och tiden kändes så långsam innan jag hade hittat på vart han hade bränt sej, in med handen under kallt vatten och då var det lugnt tyckte han, för vatten är ju så roligt att hålla på med.


Han blev röd vid tummen och lillfingret, och innna vi skulle åka så fick han en blåsa på det värsta stället som var vid tummen.
 Ett plåster på det och han brydde sej inget om de, som tur var.

Men så ont det gjorde i mamma-hjärtat och det gör det fortfarande.


Igår så vaknade Ruben kl 4, suck!

Men somnade om igen efter en halvtimme, och sov till halv 9.

Vi gick upp och åt frukost i lugn och ro, tills jag kom på att vi skulle till BVC kl 10.15

Hade helt glömt bort det, av med pjyamas, på med kläder, lite rough och puder på det trötta mamma-ansiktet och en mössa, overall på lilleman och ut i bilen.

Det var dags för hans 1års-sprutor, vägning, mätning och kolla utveckling.

Sprutor gick riktigt bra, han spände sej lite och fick några tårar med det gick fort över.

Han väger nu 12kg och är 79cm lång, upptäckte att han nu kan stå och mätas vid vid väggen på BVC istället för att lägga sej ner och mätas :) Den mått-stocken börjar nämligen på 79cm..

Utvecklingstestet gjorde han också bra, jag skulle ställa honom på golvet så att dom fick se om han kunde gå eller inte. Och han knalla så fint till mej :)

Han visade även att han kunde prata lite "Lampa" sa han och pekade upp i taket.

Och vinkade sedan hejdå till allihopa.

Innan vi var klara så kollade bvc-tanten på Ruben brännskada och hon tyckte inte att det såg så farligt ut men ville ändå att han skulle ha en liten press på såret så att det inte blev infekterat, så nu har han fått bandage på handen. Han var jätte duktig när hon satte på bandaget och satt alldeles still och lät henne hålla på och greja.


 


Så här ser hans hand ut nu :(


Efter BVC så åkte vi ut till Rasbo och hälsade på gammelmormor och gammelmorfar.

Ruben busade runt som bara den och pillra och peta på alla saker so fanns överallt, han visade även gammelmorfar hur stereon fungerar, vart man sätter på den och höjer och sänker volymen (Gammelmorfar viste faktiskt inte hur man gjorde)

Och när jag skulle till och byta blöja på Ruben så stod gammelmormor och busade med Ruben,

då säger han "Tokig" till gammelmormor. Haha!

Så snopen hon och såg ut och vad jag garva!

Skulle ju ha tagit med mej barnstolen hemifrån dom, därför jag åkte dit. Men tror ni jag kom ihåg det eller, NEJ!



Även idag så vaknade Ruben vid kl 4 imorse, men idag så ville han inte somna om förrän strax efter 5. Men vi sov till klockan 9 idag istället så det gjorde inte så mycket. Tycker mest synd om Calle bara som skulle upp halv 6.


Idag när jag skulle byta bandaget så gick det jätte bra. Ruben satt stilla och lät mej få lägga om handen utan problem och han är så duktig som låter bandaget vara också :)


Vi har fått hjälp idag av mormor, moster och sara att städa och dona lite här hemma.

Moster tog även med Ruben ut en stund så han fick leka av sej i snön.

Tack så jätte mycket för hjälpen!


 

Så här glad är jag trotts bandage och sprutor

Av Tina Köppä - 2 december 2012 21:13

-17,8 och 1 dm snö, burr! Vintern kom verkligen snabbt i år.

Men extra mysigt har man man inne nu med sprakande brasa och tända ljus :)


Har jobbat idag och fick sluta klockan 2 för att hinna hem och byta om och hämta min familj för att sedan åka in till stan, som vi hade tänkt. Men så blev det inte.

Vi skulle vi ha åkt in och kollat på fyrverkerierna i stan, men det var ju så jädra kallt så ville inte tvinga Ruben att stå ute och kolla, och man vet ju inte ifall han ens skulle tycka om alla smällar.

Så vi var endast med och åt adventsmiddag på Korfu med Mormor, Morfar Ronny, Jimmy, Sara, Tomas, Ylva och Jenny.

Ruben tyckte inte att det var så värst kul att gå på restaurang idag, kanske för att det var ganska sent + att vi fick vänta i evigheter på maten, suck!


Nu sitter man inlindad i täcket i soffan, är heelt slut efter den här veckan så hoppas det blir en tidig kväller ikväll. För det är bara till och ladda om batterierna inför kommande vecka då Lilleman kommer bli hela 1ÅR!

Känns galet att tiden har gått så fort, och det är många som vill fira detta.

Om jag har räknat rätt så är det ca 30stycken på 3dagar som kommer att komma  i veckan för att fira vår lille Rubis.

Så lite mer bakande kommer det att bli imorgon och på tisdag och måste hinna iväg en sväng för att handla och hämta några barnstolar OCH vara mamma och en bra partner, Hua hua! Hur kommer detta sluta.


Och inte nog med allt kalasande, så ska jag hinna med att jobba och åka på julbord.


Säger nog Tack och God Natt nu!

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards