livetsomtinaochmamma

Alla inlägg under mars 2013

Av Tina Köppä - 17 mars 2013 19:59

Tiden går fort och helt plötsligt så har ens lilla bäbis blivit stor

Ruben är mer som en liten pojke än bäbis nu.

Väldigt bestämd och vet vad han vill och visar det med hela handen då! Haha


Men allting har sin charm..

Nu kommuniceras det med både kroppspråk och språk.

Han har kommit på hur olika läten kan göras och han "pratar" på sitt språk näst intill konstant just nu.

Både högt så hela Järlåsa hör eller viskande så man knappt hör vad han säger


Saker och ting ligger sällan på sin plats

Och man slutar aldrig att förvånnas över hur saker kan hamna på konstiga ställen..

T.ex Toaletten (standard om man glömt stänga dörren)

Leksaker kastas i och ur lådor

Ruben kastar ur och mamma lägger tillbaka


Men han är också välldigt hjälpsam (lärt sej av mamma ;) )

Han hjälper gärna till och hänger upp tvätt, att stoppa in ny smutstvätt i maskin, att plocka ur diskmaskin, att dammsuga, att sopa, att borsta mammas hår m.m


Har varit välldigt dålig på att uppdatera här men det känns som att varje dag är desamma och sedan så känns det som att det finns massor att berätta haha!

(Man har väl svårt att slå sej ro framför datorn kanske)


Jag har iallafall börjat att jobba lite grann igen, timvikarie på mitt gamla jobb då dem bönade för att jag skulle komma tillbaka. Sagt och gjort så var jag på mitt första pass redan dagen efter och har jobbat en hel del efter de. Känns skönt att vara tillbaka! Och skönt att komma hemifrån lite så man kan få andas och känna på Tina-rollen lite :)


En viss förändring har skett här hemma också, 2spjälor på Rubens säng har tagits bort.

Så nu kan han gladerligen klättra ur och i som han vill i sängen. vilket har gjort han mycket lycklig! :)

4 dagar har vi haft så och det har fungerat jätte bra, nån kväll bara som han har krupit ur sängen men då har det inte varit nå problem att lägga tillbaka honom och så har han somnat. På mornarna är det super mysigt nu, då kommer och kryper upp hos oss, istället för att stå och gapa i sängen. Dock så har det blivit tidigare mornar också, han vaknar vid 6-halv 7. Men det är också bra för då hinner vi göra mycket mer på dagarna :)


Lite bilder


 

Mammas hjärta <3


 

Någon som lärt sej att sätta igång duschen


   

Har varit ute och skoter med mormor, morfar, moster Jenny och mej. Trivdes som fisken i vattnet på släden bakom skotern och somnade till och med :)



 

Fikamys med min Kusin Sara



 

Sådärja! Nu kan jag äntligen ta mej ur själv!


 

2spjälor borta, lika bra eftersom han var på väg att klättra ur själv annars hela tiden!


 

Mumms med Creme Fraiche och ris :)


 

Något nöjd kille! :)



 

Finaste, sötaste lillhjärtat <3


 

skrutt <3


 

Korvgrillning ute på tomten (ölburken är tom och Ruben hittade på den ute någonstans)


 

Stekarna ute i fina vårsolen <3



 

Hoppla! Hoppla! Nu har det blivit ännu jobbigare att dammsuga, då man även ska dra Ruben sittandes på den!


 

Tågbanan uppskattas nu, en riktig favorit det el-drivna tåget!


 

Ligger och softar i soffan med sin första egna mobiltelefon (fungerar ej)


 

Kollar så att allt fungerar!



 

Kommit på att man kan skjutsa djuren i dockvagnen. Haha Smurfen verkar inte ha något emot det :)


 

Mmm gott med snö!



 

Mellis ute i snö och sol, Underbart tycker både mamma och Ruben


 

Ser ut som att Ruben har fått en snöboll i huvudet. Mamma?



 

Mys med kompisen Wilma


När man ändå ska tvätta klossarna så kan man ju passa på att bada Ruben i legolådan, Mycket uppskattat!



   

Varit iväg på äventyr i stan och alltid lika svårt att få in Ruben då, då han bara vill vara ute :)



   

En tröttis och en morgon pigg liten skit <3


 

Mamma-son-mys <3



 

Tänder, feber, dregel, snor och rosiga kinder


Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards