livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 8 oktober 2014

Av Tina Köppä - 8 oktober 2014 23:24

Snoriga näsor, feber och hosta..
Ja nu är det höst på riktigt hörrni! :)
Hahaha

Ruben fick vara hemma från dagis idag och får bli hemma resten av veckan.
Han har ingen feber längre men hostar och snorar och så rinner de ur ögonen som bara den.
Han föddes ju med trånga tårkanaler och vid förkylning så blir dem lätt irriterade och de börjat rinna ur dem, ser nästan ut som ögoninflamation. Ebba har också fått de men bara på ett öga


Så idag fick de bli mys hemma istället, så vi passade på att bygga lite bilbana medans regnet öste ner ute och så fort de hade slutat och solen kikade fram så klädde vi på oss och gick ut. Skönt med lite friskluft och Ruben blev genast mycket piggare och gladare när han fick syn på vattenpölarna haha.

Ebba somnade i vagnen efter 5 min ute och sov sedan i 3h ute.

Så jag och Ruben fick mycket tid tillsammans idag själva.
Vilket var mycket uppskattat märkte man.
Det blev hoppa studsmatta, springa vattenpölar, gunga, mellis ute, vattenlek, geggamojja i sandlådan, hämta posten och hjälpa mamma i rabatten

Tänk vad med energi man kan få av solen, kaffe och glada barn :)

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards