livetsomtinaochmamma

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2014

Hur började din dag?

Av Tina Köppä - 30 oktober 2014 09:51

GODMORGON!
Har fått bökat lite med Ebba den här veckan men övning ger resultat!
Mamman i huset hade rätt igen och inatt så vaknade Ebba endast en gång för att äta!
Och då var sista kvällsmålet bröstmjölk vid 22.30 och hon stod sej på de fram till 3 och sen åt hon vid 06.30

Dock så sov ju inte jag bättre för de, vaknar ju hela tiden på grund av min jädra nacke som strular.
Och kl 06.00 så väckte Ruben mej:
viskandes
-Mamma.. mamma
jag tittar upp på honom
-Godmorgon mamma.. Sovit gott?... Jag har bajsat..

(Han ville sova med blöja efter kissolyckan så de var ju tur de)

så så började min morgon. Bara till och sparka igång dagen och vara glad.
Nu på morgonen har jag velat mellan att åka och shoppa lite eller vara kvar hemma och städa.
Det fick bli vara hemma och städa så kanske jag kan ta med båda ungarna till gränby imorgon och shoppa som en liten belöning åt mej själv för att ha städat haha

Ebba fick testa att sitta i matstolen nu vid frukosten. Och nja, hon måste bli lite större. Men hon hade inget emot att sitta där och Ruben tyckte det var jätte spännande.

Lilla köttbullen :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Köppä - 17 december 2014 23:25

En 3åring och en 4månaders + En mamma som pluggar Och En pappa som jobbar = Fullt ös, medvetslös!! Ja tiden går riktigt fort som sagt. Och som jag nämt förut så önskar jag ibland att dagarna vore längre. Ruben har nu fyllt 3år och h...

Av Tina Köppä - 4 december 2014 23:48

Ja ni.. Denna december månad är en stress för många. Hinna handla julklappar, luciafirande, julaftons planeringar, vem ska man fira med, vad när hur ska vi hinna?! Plugga också.. Ja plugga ska man ju göra också, kanske inte den smartaste tiden att...

Av Tina Köppä - 26 november 2014 23:52

Ja de är lite speciellt att plugga hemma med 2 barn. Men det gäller att utnyttja och lägga upp tiden rätt så går de bra. Min största motgång just nu är att Ebba inte sover nå vidare på nätterna och behöver medicinen som hob blir orolig av och näsd...

Av Tina Köppä - 25 november 2014 11:06


Vaken natt igen. Ebba sov som en prutt inatt igen Hon liksom somnar, vaknar, somnar, vaknar Somnar om om hon får nappen, kommer upp i famnen eller ammas. Vi har sovit i gästsängen för att grabbarna ska få lite lugn och ro, och jag blir lugnare...

Av Tina Köppä - 24 november 2014 22:51


Fick knappt någon blund inatt Ebba knorra och greja hela natten, ammade varannan timme, vaggade och sjöng. När hon väl hade somnat så kunde inte jag sova på grund av rädsla och nervositet. Rädd för att nånting ska hända med Ebba och nervös för skol...

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards