livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 24 oktober 2014

Av Tina Köppä - 24 oktober 2014 21:48

Idag så har vi haft en riktig mys dag.

Började fredagen med en rejäl sovmorgon, eller ja sov och sov.. låg och drog oss länge i sängen iallafall.

Sen kicka vi igång dagen med en varsin kopp varm choklad


Efter frukosten så ville jag ta en dusch och tänkte passa på medans ruben satt vid datorn och Ebba sov. Men de blev inte riktigt som tänkt.
Ruben följde med in i duschen och Ebba vaknade och fick sitta i babysittern på badrumsgolvet.
ALDRIG ENSAM I BADRUMMET

Och som vanligt när jag duschar så började brösten att läcka och de sprutade mjölk ur tuttarna, och Ruben märkte detta och skrek helt förtvivlat
"Åh Nej!! Lillasysters mjölk!"

Så de fick bli en lektion för honom om hur brösten fungerade. Att det fylls på med mera mjölk och aldrig riktigt tar slut.


Vi har idag varit och hälsat på mormor på hennes jobb. Ruben har länge pratat om att han vill hälsa på där.
Och roligt det fick han..

Mormors jobbarkompisar blev som förtrollade av Ruben och ville göra allt för honom. Dem fixa fika, tog fram leksaker, bar runt på honom, skjutsa han på kickboarden m.m haha
Riktigt roligt och se. Och jag och mormor gotta oss i att ha så underbara barn :)
Ebba sov större delen av besöket.

På vägen hem stannade vi och köpte med oss färdig mat.
Pappa Carl åkte iväg och jag blev själv kvar Hemma med ungarna.
Då kunde fredagsmyset börja!
Haha
Vi poppa popcorn, hällde upp godis och läsk. Satte på musik och röjde på övervåningen.
Medans vi busade och stojade så lyckades jag få övervåningen städad. Dammsög golv, bäddade rent i sängarna, rensa byråer och plocka in kläder.

Mina älsklingar sover i varsin säng.
Och även jag ska krypa till kojs nu.
så puss och godnatt!

Av Tina Köppä - 24 oktober 2014 08:34

Jag och Ebba ligger kvar i sängen och Ruben sitter och kollar på Youtube, på bilar som crachar.

En mysig fredagsmorgon helt enkelt
Utan stress och någon tid att passa

Funderar på att kliva upp och ta en dusch meen det är ju så skönt att ligga kvar här under täcket.
"Du ser ut dom ett troll, mamma"
Var det första Ruben sa imorse


Sådan far sådan son..
Sådan mor sådan dotter ..

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards