livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 28 oktober 2014

Av Tina Köppä - 28 oktober 2014 11:26

Pulsen for upp och en illamående känsla kom i kroppen
Och jag han tänka femtielva möjligheter till vad som kunnat börja brinna
När Ruben helt plötsligt ropar ifrån köket:
"Mamma, de brinner!!"
När jag kommer till köket så är de chokladen på spisen som kokat över. .

Tröttmössa som jag var imorse så glömde jag bort chokladen på spisen. Blev ju så kissnödig precis när jag hade hällt i allt i kastrullen och sprang då iväg på toaletten. Ebba sov ju och Ruben satt vid bordet i köket så allt var under kontroll, trodde jag..
Bara att jag glömde sänka värmen på plattan.

Hua hua, vilken lättnad de blev när jag såg vad de var iallafall.
Hann ju tänka så många otäcka scenarier på vad som kunde ha hänt.


Men men..
I helgen så var jag ju ut med mor min. Och de var så mysigt att få bara vara med mamma min.
Vi var på teatern " Jumpy", rekommenderas starkt till alla mammor och döttrar att gå och se. Jag och mamma satt och skratta åt olika saker men tyckte båda att den var riktigt bra och man kunde känna igen sej.

Vi gick sedan till O'Connors och åt och drack gott. Och gick vidare till Katalin, tog nån öl där och även min pappa kom dit. Mamma åkte hem och jag och pappa gick tillbaka till O'Connors då även min bror var ute och svira.
Så allt som allt så lyckades jag hålla igång och var inte hemma förrän halv 5. Heeelt galet, och fick springa till toaletten och pumpa ur brösten då och då.
Sov hemma hos mamma och sov ut för första gången sen Ebba kom.
Hade en mycket rolig kväll!

För Calle hade allt gått jätte bra, och när jag ringde och kollade av med honom (typ varannan timme) om hur de gick, så var han så lugn så. Vilket gjorde mej också lugn. Ebba och Ruben hade varit lugna och gosiga så det var inga som helst problem.
Dem hade även tagit hem kompisar på söndagen.

Igår fick Ruben vara ledig ifrån dagis.
För vi hade bestämt lekdejt hemma hos morfar Ismo, tillsammans med moster Frida och morbror Wille.
Dom skulle nämligen ha en "rensa leksaker dag" och skulle gå igenom lådor för och se vad dem leker med eller vad som kan ges vidare till nästa generation.
Ruben var eld och lågor när han fick höra vad vi skulle göra, och höll tummarna för att han skulle få några utav favorit leksakerna som var Willes. .
Och dom fick han :D
En hel Papperspåse full med bilar, lastbilar och radiostyrda bilar.

Mys med moster Frida.
Ruben och Frida tycker verkligen om varandra, dom leker klockrent med varandra, skrattar, busar och det är så mysigt att lyssna på dem.
Ruben blir ju 3år här i december och Frida blir 6 år i december.

Jag och Ruben köpte med oss gofika, glass, strössel och 3 olika sorters donuts.


Ruben fick även vara ledig från dagis idag... föör hur ska jag kunna släpa iväg honom till dagis med alla dessa nya leksaker

Syrran får hänga med på golvet. Och hon nöjer sej verkligen med de, spännande Och se på brorsan när han leker :)

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards