livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 7 oktober 2014

Av Tina Köppä - 7 oktober 2014 20:13

Spännande och se vad Ruben blir när han blir stor.
Han älskar verkligen matlagning och bakning.

Vi åkte över till mormor och åt mellis efter dagishämtningen idag.
När Ruben var i full gång med att leka i Lek rummet hos mormor så kom han plötsligt springandes och skrek "jag vill hjälpa till, jag vill också vispa".
Mormor hade då börjat att förbereda deras kvällsmiddag, som var köttfärslimpa.
Och hon stod och vispa ägg..

Ruben fick smaka råköttfärs för första gången idag.
"Mmm GOTT"
tyckte han..

När vi sedan kommit hem så blev han alldeles full i bus när han såg vad mycket prylar det hade hamnat under soffan.
Så medans jag ammade så tog han spiskroken och fiska fram en massa grejer.

Herregud vad med grejer de kan hamna där. Strumpor, bröstskydd, pennor, bilar, kläder, äppelskrutt m.m m.m

När de var tomt under soffan så ville Ruben hjälpa till med kvällsmaten här hemma.
riva morötter, röra om i kastrullen, lägga i lasagne plattor och de bästa av allt "få smaka".

Idag gjorde vi grönsakslasagne
Rekommenderas verkligen!
Perfekt om man vill försöka få in lite mera vegetarisk mat.
Ruben åt 2 stora portioner och det vart inget tjat om att sitta stilla ikväll.
När han hade ätit upp så ville han gå och lägga sej.
Så pyjamas på, lite bus och en godnattsaga sen sov gossen gott.

Denna fröken har varit vaken nästan hela dagen, endast 3st×20 min vila sen 10 imorse

Busfia <3

Av Tina Köppä - 7 oktober 2014 09:46

Ja här luktar man inte gott länge, eller ja man luktar småbarnsförälder
Mjölk som läcker från mej, spyor och blöjor som läcker från Ebba (nackdelen med varannan dag bajsare)
Duschade håret igår, och precis när de hade torkat så fick jag första spyan på mej.
Nu är det sådär härligt hårt i topparna från ett par spyor till, ni vet så där som det blev när man var mindre och sög på håret.

Sitter just nu och njuter av en Chailatte och fralla i soffan. Ebba sover och Ruben är på dagis.


Igår så försov vi oss.
Alltså FÖRSOV! ?
Ruben kom och väckte mej 08.35 med ett "Godmorgon mamma!"

Det blev fort på med kläder och iväg till dagis. Ruben skulle ju va där 08.45

Igår var det även dags för Ebba att göra ett besök på BVC.
Vikt: 5260 gr
Längd: 60,3cm
Huvudomf: 39 cm

Hälsokontrollen gick jätte bra, bara ett stort glatt leende åt doktorn som undersökte Ebba. Och alla "tester" gick galant. Hon reste upp huvudet mer än vad vi har sett tidigare så de var häftigt.

Idag så ska jag försöka gå igenom allt i våran hall och få saker att ligga på plats.
Håller på att bli galen varenda gång vi ska iväg.
Mössor, skor, jackor ligger huller om buller och överallt i huset känns de som.
Hittar ingenting i stressen när vi ska iväg någonstans.

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards