livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 29 oktober 2014

Av Tina Köppä - 29 oktober 2014 22:44

Uppe med tuppen idag !
Ruben kom in till oss pigg som en mört och pussade på oss och sa:
- Godmorgon mamma!
- Godmorgon pappa!
-Godmorgon lillasyster!
Äta frukost nu?!

Klockan var 06.15 Och det var bara till och kliva upp.
Ebba fortsatte sova..
Men fick väcka henne för påklädning klockan 8, amma, klä på Ruben och sedan gå upp till dagiset.
Ebba somnade som vanligt om i vagnen och idag la även jag mej och sov 2 timmar.
Sååå skönt!

När vi senare hämtade Ruben igen så stannade vi kvar ute.
städade lekstugan och åt lite mellis i den. Höststädade även lite, eldade upp kvistar och kartonger och Ruben fick åka i skottkärran fram och tillbaka.

När vi kom in så var Ruben lite fryssen och sugen på skorpa.
Så han fick dra på sej mysiga raggsockor och äta en skorpa
Då blev han så trött så trött att han höll på att trilla av stolen

Så han fick lägga sej på soffan och vila en stund.. tänkte jag
Men den stunden blev väldigt länge och det gick inte att väcka honom.
Calle försökte väcka honom och då fortsatte Ruben med samma rörelser som på stolen. Det såg alltså ut som att han åt skorpa med tom hand. Haha så söt
Så vi bar upp honom till sängen istället.
Vid 19 så vakna han av att han råkat kissa i sängen. Sånt som händer när inte kvällskissen blivit av.
Då piggna han till vid byte av sängkläder och fick komma ner och äta en macka.
Och busa av sej lite och sängdags igen vid 20.15

Bar runt på Ebba i bärselen idag och Ruben blev väldigt nyfiken på den ikväll och fråga om han fick testa

Ebba bara växer och växer
Och hon är så himla rolig när hon är vaken.
Glad, pratar och grejar.
Utforskar något enormt just nu med händerna och hon börjar kunna styra vart hon vill ta med dom och greppar tag i saker.
Börjar även få lite mer spänst i benen och stå upp.
Dock så verkar hon ha varit i en växtperiod eller något så matningen har fått nån rubbning, så de har blivit många korta matningar. Men nu verkar jag ha fått bukt på de igen med hjälp av ersättning och amning. Så nu hoppas jag på att få sova lite längre stunder inatt.
Fast hon sover ju hela natten så jag ska ju inte klaga, men om hon kunde ta och äta med lite färre tillfällen så skulle mamman må ÄNNU bättre :)


Jag och Ruben gjorde iordning vår Halloween-pumpa igår.
Ruben sa att han ville ha en snäll pumpa och vi sökte på Google så fick han välja en bild där.
Så såhär blev årets pumpa

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards