livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 15 oktober 2014

Av Tina Köppä - 15 oktober 2014 22:32

Ruben lämnad på dagis och Ebba sover ute i vagnen.
Sätter på en skön playlist på Spotify och öppnar färg burken.
Blir som terapi att sitta där med penseln och dra den fram och tillbaka

Han med att grundmåla räcket i trappen 2ggr.

Och när jag målat de sista för ikväll och ska till och ta ett kort på resultatet
Så sätter ruben handen rätt på där de inte hunnit torka.
Hahah som ni kan se..

Idag så tillagade vi mellis på vedspisen
Risgrynsgröt stod på beställningen ifrån ruben.

Men när Ruben skulle hälla upp kanel idag så råkade de komma ganska mycket i hans skål och innan jag hann att stoppa honom från att stoppa allt i munnen så var de försent. Han hosta endast lite och blev chockad över hur stark kanelen helt plötsligt var.
Det hamnade även en hel del runt munnen på honom och efter en liten stund sa han att de sved, och då var han kanon röd där kanelen hamnat. Jätte markant röd färg runt munnen.
Lika som de blir med ketchup.

Aya det försvann ganska fort efter att vi hade tvättat munnen så han får väl ta de lite lugnare med kanelen i fortsättningen.

Tycker att den här lilla tjejen är sååå cool.
Och det är ju klart mycket roligare med en flicka när de gäller kläder.
finns ju så mycket att kunna kombinera ihop.
(Ja jag har svårt med att sätta kjol/klänningar på pojkar)

Mysisar

Av Tina Köppä - 15 oktober 2014 09:56

"Mamma!? Vad har du gjort?!"
Vad menar du? (Hihi)
"Du ser ut som mormor.. lika samma färg som mormor"

Hahaha

Äsch idag så känns de lite bättre med håret.
Lite silver schampo och kanske en mer dämpande blondering på de här så ser de nog bättre ut. Just nu lyser man upp hela järlåsa känns de som.

Men tur är väl den... att mössperioden har startat igen! Eller ja man kan ha mössa utan att folk undrar vad de är för fel på en. Haha
Har ju en liten smått förälskelse till mössor.

Min gröna Svea mössa
("V")
'v"
Hängt med sen fjortis tiden och är fortfarande min trogna tjänare.
Lite slapp och dann men va tusan, jag är ju inte bättre själv.

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards