livetsomtinaochmamma

Alla inlägg under februari 2013

Av Tina Köppä - 20 februari 2013 07:56

Av Tina Köppä - 19 februari 2013 22:34

Av Tina Köppä - 19 februari 2013 21:29

*Host host* Här var det dammigt!


Trot eller ej men vi lever faktiskt!


Har bannemej inte orkat tagit mej för att sitta här och skriva. Har tänkt göra det flera gånger men har antingen somnat eller kommit på andra "bra-att-göra-grejer". Haha som alltid när lilleman har lagt sej, tusen saker dyker upp i huvudet som man vill hinna med att göra innan man ska lägga sej själv.


Det har hänt en hel del faktiskt sen jag skrev sist (3 veckor sen)

1. Calle har tagit KÖRKORT!!!

2. Calle har åkt utomlands (till Lanzarote)

3. Calle har fyllt år!!

4. Calle har kommit hem!!

För Calle hade det hänt en hel del iallafall..


Medans jag och Ruben har..

1. Varit på Leos

2. Varit på Fyrishov

3. Varit hos Mormor på både fika och övernattning några gånger

4. Haft gammelmormor sovandes här 2 nätter

5. Lekt och busat som bara den

6. Varit griniga och trötta på varandra!

Haha det är väl vad jag och Ruben har roat oss med medans pappa Carl har varit borta så mycket.

Nu hoppas vi på att vi får behålla honom hemma ett tag!



Rubens utveckling går också i en rasande fart frammåt, nya saker händer varje dag nu nästan.

Han pratar mer och mer, ljuden börjar forma sej till ord och rätt som det är så har han snappat upp nått som man har sagt och han säger det klockrent.

Ord som han kan säga: Katten, Snö, mamma, pappa, kaffe, tack, macka, lampa, Brum-brum (bilen).

Kan säkert flera men dessa är dem som jag kommer på nu

 

Han är väldigt farcinerad av djur-läten just nu och härmar dem jätte bra, som tex Hund-"voff-voff", Katt-"Mjau-Mjau", Höna-"Ka-ka-ka", Häst-"Iiih-ihh-iihh". Det är några djur-läten som han kan. När Tyson (våran katt till gaphals här hemma) skriker här hemma så jamar Ruben tillbaka åt katten så att katten slutar låta. Haha!


Han går ju klockrent nu och springer fram, även klättringen börjar bli ännu farligare.

Rätt som det är så står han på bobby-caren för att komma åt något!

Men det har blivit riktigt roligt nu också, nu kan man leka tagare, kurragömma, och be honom att hämta och lämna saker.


*Typ det första han gör på morgonen är att ta fram sin stol för att sätta sej i den och ropar "macka"!


*Han har även lärt sej att ge oss sin tallrik och mugg när han är klar och sägar "tack-tack" för att sedan resa sej upp i stolen och reda att gå därifrån.


*Blivit en fin smakare som inte tycker om Ägg eller Ketchup! Det får inte vara en gnutta ketchup eller äggsmak på maten, tomatkross går bra men inte ketchup. Och ger äggstanningen på en paj ifrån sej för mycket äggsmak så ratar han den på en gång. Haha även rödbetor går helt bort!


*"Give-me-five" säger man så, så kommer han direkt med handen upp i luften.


*Mycket musik har börjats dunka här hemma, Ruben verkligen älskar att dansa och har precis lärt sej att göra fina små piruetter. Han står och snurrar runt runt och skakar på rumpan! Så sööt!


Det var lite av vad jag kunde komma på som jag inte uppdaterat er om än, bilder kommer jag även lägga upp men det får bli ifrån mobilen så då kommer i nästa inlägg.


Måste även skryta om min första jogging-pass för i år!! Fick ett ryck nu ikväll och gav mej iväg på en liten runda runt järlåsa. Sista 100-200meterna så gick jag faktiskt, för då kändes halsen som ett rivjärn!! Usch och fy, snälla giv mig styrka till och jobba upp denna kondis som är som bort blåst!


Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards