livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 23 oktober 2014

Av Tina Köppä - 23 oktober 2014 10:06

Kärleken till ens barn är verkligen obeskrivlig.
Och man mättas aldrig av den.
Lyckan och glädjen man får utav barn är så mycket bättre än allt annat här på jorden.
Ibland önskar jag att dagarna vore längre, att en extra dag på veckan skulle finnas, eller att man kunde få stoppa och spola tillbaka tiden.
Älskar er mina små skruttar!

Sådärja nu har man fått varit lite djup också. Mamma känslorna gör så att man tycker allt är vackert som barnen gör och man förtränger dom jobbiga stunderna direkt när man fått ett litet leende från dem.
Tänk vilken makt dessa små människor har.

Ruben verkar ha varit inne på min blogg och läst inlägget om hans "trotts och oroligheter". Ända den dagen så jag skrev de så har han varit en lugn skön pojke som varit nöjd för de mesta.
Men frågan är, är de han som lugnat ner sej eller är de vi som föräldrar som lärt oss handskas med han känslor och oroligheter?
Vilket som så kommer vi väldigt bra överens och lyckas hitta lösningar nu utan bråk, skrik och panik.

Det hela har även utvecklats sej i att Ruben gärna går till dagis, inga problem vid hämtning/lämning. Myser mer än vanligt med oss, vill gå på toaletten istället för pottan, äter bra m.m
Han pratar även mycket om sina känslor nu och berättar vad han tänker på, vilket känns skönt för det är väldigt mycket som rör sej i det där lilla huvudet.

"Mamma, jag tycker moster Frida är söt, jag tycker om henne. Jag saknar moster Frida"

"När jag blir stor så ska jag också jobba, och åka jobbarbil som pappa "

" Mamma, jag tycker det är kul och leka med S. Jag skulle vilja att S följer med till mitt rum och leker."

"Mamma, tänk vad bra de skulle va om vi hade en hund nu, som kunde äta upp alla smulor på golvet. Eller en randig katt"

S är en kompis som Ruben börjat umgås med på dagis. Hans första kompis som han pratar om och själv "valt" att leka med. Ingen som jag har introducerat för honom.
Och jag får höra i från fröknarna att dom leker ihop varje dag och ska göra allting ihop.
I måndags
Jag - Vad har ni gjort idag?
R - Jag och S har åkt buss
Jag - Jasså, vart har ni åkt då?
R - Till Gävle och kollat på raggarbilar

I Tisdags
Jag - Vad har ni gjort idag?
R - Jag och S har åkt buss
Jag - Idag igen, vart har ni åkt idag då?
R - Till IKEA

Haha och förra veckan så hade dom gjort en lång lång buss med modell lera. Och åkt buss såklart.

Ebba har varit på BVC för en vanlig kontroll igen

9 veckor
Längd: 61,1cm
Vikt : 5590 gram
Huvudomf : 39,4cm


Här ligger hon i storebrors gamla pyjamas och myser. Hon har även en av favorit sakerna i handen. En mjukis mus, den verkar vara lätt och greppa och smaka mums. Hon kan hålla på länge och greja med den leksaken.

Igår så hade vi fin besök av moster Jenny, Morfar Ismo, Morbror Jimmy och kusin Alice

Morfar hade med sej massor med kläder ifrån morbror Wille och moster Frida.
Så Ruben fick massor av coola kläder som morbror vuxit ur.

Moster Jenny och Ruben åkte på att få baka lite fikabröd eftersom vi hade slut på de.
Så jag letade fram ett recept och dom gjorde en jätte mumsig kaka av de.
Den blev så god att jag inte hann ta kort på den innan den var slut.
så tänkte dela med mej av de receptet då de är perfekt nu när de börjar närma sej jul.
Ja tänk, bara 2 månader kvar..

Receptet kommer ifrån Ica

Nu sitter jag och njuter av lite kaffe innan jag ska sätta igång och måla lite.
Ebba ligger ute i vagnen och Ruben är på dagis.

Minus grader imorse så nu åkte Vinter jackorna fram. Ruben är helnöjd med nya jackan.

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards