livetsomtinaochmamma

Direktlänk till inlägg 10 december 2012

han ska gå och äta själv

Av Tina Köppä - 10 december 2012 14:42

Oj oj oj, det har varit mycket kalasande dom här dagarna nu, och än är det inte slut eftersom barnkalaset blev inställt. Så vi ska försöka ordna det den här veckan istället.


Ruben har fått så mycket grejer att jag inte vet vad jag ska göra av dem, men jag möblera om lite i vardagsrummet idag och fick till det ganska så bra.

Men hur kommer det att se ut efter julafton?

Dags att fixa eget rum åt han nu märker vi :)



I Fredags så var större delen av släkten här för att fira Ruben han fick bilar, en dansmatta och kläder (vilket jag tyckte var jätte bra, men mindre intressant för lilleman)
 Och så blev det en massa fika och mys med allihop, riktigt trevligt och lyckat kalas och Ruben slog på däck vid halv 8. Då orkade han verkligen inte vara vaken längre..


I Lördags så fick morfar Ronny vara barnvakt, helt själv för första gången.

Men det verkade ha gått riktigt bra :)

Jag och Calle var iväg på Julbord på Eckerö med hans jobb, och det var riktigt bra faktiskt.

Jag brukar inte tycka om maten på båtar i vanliga fall, men julbordet var riktigt gott!

Allting som jag tog utav var samskens och det var svårt att sluta och äta, men tillslut så kom personalen på båten och sa att vi var tvugna att flytta oss för dom måste hinna duka om alla bord innan båten vänder tillbaka.

Det tycker jag var en minus i sej, eftersom det är buffé så borde man ju få sitta och äta hur länge och hur mycket man vill.


Vi åkte sedan ut till Björklinge och spenderade resten av kvällen med några kompisar. Men det fick bli en tidig kväller för mej, jag somnade innan 12. Haha! Men är inte en ungdom längre!

Sedan så vaknade jag 7 på morgonen och hade sån efterlängtan efter Ruben och hade jätte svårt att somna om, så vid halv 9 så gick jag upp.

Vid 12 så åkte vi och hämtade Ruben och han var så glad och sprallig när jag hämtade honom, han kom gåendes med en väldans fart och slängde sej i famnen på mej lilla hjärtat <3




Ruben går som bara den nu här hemma, Idag så har han gått genom hela huset utan att sätta sej eller börja krypa, och inga problem är det när han ska över trösklarna heller.

Han känns så stor nu när han ska gå och äta själv.

Nu när han äter så ska det bara vara riktig mat, barnmatsburkarna dissar han helt, iallafall när jag ska ge honom (Kan det vara för att mamma lagar så god mat ;) )

Och han sitter även och kämpar i sej maten med gaffel, som helst vill använda, han tar ärta för ärta och äter. Hehe det ser riktigt roligt ut och han vill inte att jag hjälper till om inte han ber om det.

Och till mellis så är det riktig frukt som gäller, vilket är jätte bra. Banan, Kiwi och mandariner brukar jag hacka upp i bitar åt honom.


Och han är som sagt en riktig härmapa och snappar upp allt som man gör.

*Jag skulle t.ex dammtorka idag och då blev han jätte sur för att han inte fick ha trasan, så jag gick och hämtade en till trasa. Så vi stod där båda två och dammtorkade vardagsrummet. Duktig Kille!

*Och när jag skulle hänga tvätt så stod han också och hängde tvätt, och han är faktiskt duktig på de, han pillar med tröjorna till dom hänger rätt. (Men har river även ner tvätten igen)

*Men han har även lärt sej att lipa (mammas fel) Lipar man åt honom så lipar han tillbaka

*Och flirta kan han (Blinkar man åt honom så blinkar han tillbaka)



Vi har även kollat på Julkalendern varje morgon till frukosten, vilket Ruben är helt fäst vid. Han sitter helt stilla dom 15min som det är och säger ingenting. Han är helt inne i tv:n och man får inte störa honom då heller :)

Vi får dock kolla på reprisen på svt-play, men det gör inget för då har vi datorn på köksbordet.

Jag tycker själv att julkalendern är ganska bra faktiskt :)


Nu ska jag krypa ner i soffan och sno runt mej i en filt!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Köppä - 17 december 2014 23:25

En 3åring och en 4månaders + En mamma som pluggar Och En pappa som jobbar = Fullt ös, medvetslös!! Ja tiden går riktigt fort som sagt. Och som jag nämt förut så önskar jag ibland att dagarna vore längre. Ruben har nu fyllt 3år och h...

Av Tina Köppä - 4 december 2014 23:48

Ja ni.. Denna december månad är en stress för många. Hinna handla julklappar, luciafirande, julaftons planeringar, vem ska man fira med, vad när hur ska vi hinna?! Plugga också.. Ja plugga ska man ju göra också, kanske inte den smartaste tiden att...

Av Tina Köppä - 26 november 2014 23:52

Ja de är lite speciellt att plugga hemma med 2 barn. Men det gäller att utnyttja och lägga upp tiden rätt så går de bra. Min största motgång just nu är att Ebba inte sover nå vidare på nätterna och behöver medicinen som hob blir orolig av och näsd...

Av Tina Köppä - 25 november 2014 11:06


Vaken natt igen. Ebba sov som en prutt inatt igen Hon liksom somnar, vaknar, somnar, vaknar Somnar om om hon får nappen, kommer upp i famnen eller ammas. Vi har sovit i gästsängen för att grabbarna ska få lite lugn och ro, och jag blir lugnare...

Av Tina Köppä - 24 november 2014 22:51


Fick knappt någon blund inatt Ebba knorra och greja hela natten, ammade varannan timme, vaggade och sjöng. När hon väl hade somnat så kunde inte jag sova på grund av rädsla och nervositet. Rädd för att nånting ska hända med Ebba och nervös för skol...

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards