livetsomtinaochmamma

Direktlänk till inlägg 16 december 2012

Älskade busunge<3

Av Tina Köppä - 16 december 2012 21:44

Denna vecka har gått galet fort!

Vi har haft saker för oss varenda dag och vi har haft sådan energi hela familjen hela veckan, förutom idag..


I Tisdags så var vi in till stan och shoppade julklappar.

Ruben gick runt och skrattade och busade i butikerna. Han flirta med expiditerna och lipade åt sej själv så fort han såg en spegel.

Jag tror att varje människa som gick förbi oss fick ett gott skratt!


I Onsdags så blev det ännu mera shopping, då skulle vi nämligen hjälpa gammelmormor med julklappar så jag och Ruben körde runt henne till dom butikerna som hon ville till.

Vi blev i stan hela dagen och Ruben ville inte sova någon middag, han har ju så svårt att komma till ro inne i butikerna, han blir bara full i bus och nyfiken på allt. Men så länge han är nöjd så gör det inte så mycket.


Men när vi var inne på Jysk och stod i kassan för att betala så blev det jobbigt, Ruben vägrade att sitta still i vagnen så jag ställde honom på golvet bredvid mej och då blev han nöjd.

Och precis när det var min tur att betala så sprang Ruben iväg och jag sa till gammelmormor att hon kunde gå före så jag kunde hämta Ruben.

Och samtidigt som jag har fått upp Ruben och är tillbaka till vagnen så tränger sej en kärring (ja hon var verkligen en KÄRRING! )

hon tränger sej fram och säger -Ursäkta men vad är det här för kösystem? Du får ställa dej sist!

Jag säger: - Men du såg väll att jag stod i kön, och min son sprang iväg. Jag har ju min vagn kvar här och min mormor och jag stod tillsammans.

Då trycker sej kärringen fram så att hon nästan puttar omkull min mormor och slänger upp sina grejer.

Kassörskan bara stod och glodde nervöst och viste inte riktigt vad hon skulle göra, men eftersom mina saker redan låg på disken så tog hon dem och jag fick betala. Mormor drog i med armbågen på kärringen och sedan så gick därifrån.

Herregud säger jag bara, hur är vissa funtade igentligen?!


I Tordags så blev det äntligen barnkalas med kompisarna, dock så kom inte 2 av dom.

Så det blev det "gamla vanliga" gänget, Elin med sina tjejer Nellie och Wilma, och Ida med sin Oliver.

Ruben fick jätte fina presenter och barnen röjde runt som bara den.

Dock så ville inte Ruben vila middag innan kalaset så han blev trött väldigt fort och skulle bara sitta i mitt knä och sedan så blev det gnälligt och då fick han sova.

Så jag fick ta hant om hans gäster istället :)


Helt slut var även jag efter kalaset Haha!

Är nog lite trött på tårta och kalasande just nu :)


Men på kvällen när jag skulle sätta på Ruben pjyamas så såg jag att han hade fått massa små röda prickar på ryggen och magen och även runt halsen. Blev lite smått orolig då faktiskt.

Han har varit ganska torr om benen sen vintern kom och jag har smörjt honom med olja varje morgon och kväll men nu när dessa prickar kom fram så började jag fundera och han kanske reagerat mot något.


Så på fredag morgonen innan jag skulle åka till jobbet så ringde jag till BVC, dom ville att jag skulle komma in så fort som möjligt så dom fick se på det. och vi fick en tid 11.30

Så jag ringde till jobbet och fick bli ledig den här dagen, Tack snälla!


När vi var på BVC så konstaterade dom att det var för att det är så torr luft nu inomhus när det är vinter, så vi ska börja smörja honom med Mini Derm isället för olja.


Sköönt att det inte var något annat!


Igår/Lördag så jobbade jag hela dagen, var hemma vid 4 och möttes då av en extremt pappig son.

Han ville inte komma till mej, och det ville han inte på hela kvällen :(

Han kanske visade att han blev sur på mej eftersom jag hade varit borta hela dagen.


Idag så har det varit en riktig lat-dag, vi har mest myst hela familjen och tagit det lugnt idag.

Mycket snö har det kommit över natten här också, men då är det tur att vi har byns plogbil som plogar våran uppfart ;) Så slapp man det idag också ;)


Ruben har varit små busig och mysig mellan varven idag. Ena stunden så klättrar han som en apa upp och ner ifrån soffan, i och ur gåvagnen, upp i sin fotölj och testar gå i från den över till fotpallen/puffen.

Hua Hua! Hjärtat har satt sej i halsgropen många gånger idag på både mej och Calle!


Mitt i allt bus här på kvällskvisten så blev Ruben alldeles tyst och satt på fotpallen med ryggen vänd emot oss.

Han fnissade till lite då och då och efter ett tag så kunde vi se hur en lampa tändes då och då ifrån honom.

När vi kikade vad han gjorde så såg vi att han hade hämtat min mobil och satt och tog kort med den.

Och när vi tittade på korten så har han tagit flera stycken på sej själv.

Hahaha jag verkligen brast i skratt utav dom! Och Ruben också! Och Calle med!


Älskade Busunge <3



Idag så fyller även min yngsta lillasystar år, Frida!

4år blir lilla Fridis, som redan hunnit blivit moster.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Köppä - 17 december 2014 23:25

En 3åring och en 4månaders + En mamma som pluggar Och En pappa som jobbar = Fullt ös, medvetslös!! Ja tiden går riktigt fort som sagt. Och som jag nämt förut så önskar jag ibland att dagarna vore längre. Ruben har nu fyllt 3år och h...

Av Tina Köppä - 4 december 2014 23:48

Ja ni.. Denna december månad är en stress för många. Hinna handla julklappar, luciafirande, julaftons planeringar, vem ska man fira med, vad när hur ska vi hinna?! Plugga också.. Ja plugga ska man ju göra också, kanske inte den smartaste tiden att...

Av Tina Köppä - 26 november 2014 23:52

Ja de är lite speciellt att plugga hemma med 2 barn. Men det gäller att utnyttja och lägga upp tiden rätt så går de bra. Min största motgång just nu är att Ebba inte sover nå vidare på nätterna och behöver medicinen som hob blir orolig av och näsd...

Av Tina Köppä - 25 november 2014 11:06


Vaken natt igen. Ebba sov som en prutt inatt igen Hon liksom somnar, vaknar, somnar, vaknar Somnar om om hon får nappen, kommer upp i famnen eller ammas. Vi har sovit i gästsängen för att grabbarna ska få lite lugn och ro, och jag blir lugnare...

Av Tina Köppä - 24 november 2014 22:51


Fick knappt någon blund inatt Ebba knorra och greja hela natten, ammade varannan timme, vaggade och sjöng. När hon väl hade somnat så kunde inte jag sova på grund av rädsla och nervositet. Rädd för att nånting ska hända med Ebba och nervös för skol...

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards