livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 6 december 2012

Av Tina Köppä - 6 december 2012 21:15

Helt otroligt att min lilla kille blir 1år idag.


Ungefär vid den här tiden förra året så åkte vi hem från BB med en liten pojke på 3900g och 54cm lång som var röd hårig, lång och smal, det syndes verkligen vem som var pappa till honom.

Jag viste inte alls vad jag hade att vänta mej som mamma, men alla bitar som saknades föll på plats och man växte in i rollen som mamma på en gång.

Idag är jag världens lyckligaste mamma åt Carl Ruben Gustav Lind,

som idag blev 1år, väger 12kg, 79cm lång och blond. Och ser precis ut som mamma sin :)


 

Ruben i pappas famn när vi fortfarande är på BB

 

Ruben idag när han äter tårta :)


Idag så skulle Ruben ha haft kalas med sina kompisar, men det fick tyvärr bli inställt på grund av att några var sjuka, nån hade ingen bil och en kunde inte ta sej iväg på grund av vädret. Så vi bestämmde oss för att flytta fram kalaset tills nästa vecka istället, då alla kan komma.


Så jag och Ruben hade en riktig mys dag som vart full med bus och tok. Jag och Ruben lekte så mycket att han blev alldeles slut redan vid 11 och fick lägga sej och vila. Jag la mej också och vila då och vaknade upp när klockan var 12.30, Haha trodde inte att det var sant när jag såg klockan och Ruben han fortsatte att sova till klockan 13.

Då var vi minsam båda två utvilade och vi åt lite lunch och sedan så fika vi tårta, Ruben fick sej en egen liten tårta att sitta och kladda med. Vilket verkligen uppskattades!


Sedan så bestämde vi med mormor att hon och morfar Ronny kunde få komma idag och fira Ruben, istället för imorgon då övriga familjen kommer.

Och det var bra, eftersom det blir så mycket folk ändå som kommer imorgon.


 

Jätte fin bok med bilder på Ruben som moster hade gjort, och en rolig Pek-bok som han fick av faster


Så vid 17 tiden dök mormor, morfar Ronny och moster Jenny upp, dom kom sjungandes in genom dörren och Ruben blev smått blyg och nyfiken på dem stora paketen som dom hade med sej.

Försiktig som han är så fick mamma öppna paketen åt honom

(Inget mej emot, tycker fortfarande att det är barnsligt roligt att öppna paket)

Och oj oj oj, om han blev glad för presenterna, av mormor och morfar Ronny så fick han en Bobby Car, av moster en pulka och av mamma och pappa ett lektält.


 

Han kröp in och ut ur tältet och lekte titt-tut.

Det låter ju så gulligt när han säger "titt-tut"

Och så hoppade han upp på bilen, och in i tältet igen, och till morfar Ronny (som är en riktig favorit) och så höll han på så fram och tillbaka och skrattade som bara den!


Sen så blev det fika och tårta

   

Jätte goda kakor och bullar som moster och Calle har gjort



Och Ruben blev så trött efter dem hade åkt så han lag sej vid 19 och somnade på en gång.


Nu ska vi alla samla krafter inför kalaset imorgon, jag ska åka och jobba några timmar först imorgon och sen rejsa hem för att göra nya tårtor. Orkar inte fixa de ikväll :P

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards