livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 4 december 2012

Av Tina Köppä - 4 december 2012 15:45

I Lördags så hände en grej som absolut inte får hända, men som tyvärr inte var sista gången heller..


När vi skulle göra i ordning oss för att åka till kalaset i Lördags så satt Ruben och lekte på golvet medans jag fixade håret, jag hade min platt-tång igång men hade lagt upp den så att inte han skulle  nå den.

Och så vände jag mej snabbt om för att ta upp en grej i från golvet och då snabb som blixten som han är klättrar han upp till plattången och bränner sej!!

Han skrek rätt ut och jag fick panik för jag förstod på en gång vad som hade hänt. Och tiden kändes så långsam innan jag hade hittat på vart han hade bränt sej, in med handen under kallt vatten och då var det lugnt tyckte han, för vatten är ju så roligt att hålla på med.


Han blev röd vid tummen och lillfingret, och innna vi skulle åka så fick han en blåsa på det värsta stället som var vid tummen.
 Ett plåster på det och han brydde sej inget om de, som tur var.

Men så ont det gjorde i mamma-hjärtat och det gör det fortfarande.


Igår så vaknade Ruben kl 4, suck!

Men somnade om igen efter en halvtimme, och sov till halv 9.

Vi gick upp och åt frukost i lugn och ro, tills jag kom på att vi skulle till BVC kl 10.15

Hade helt glömt bort det, av med pjyamas, på med kläder, lite rough och puder på det trötta mamma-ansiktet och en mössa, overall på lilleman och ut i bilen.

Det var dags för hans 1års-sprutor, vägning, mätning och kolla utveckling.

Sprutor gick riktigt bra, han spände sej lite och fick några tårar med det gick fort över.

Han väger nu 12kg och är 79cm lång, upptäckte att han nu kan stå och mätas vid vid väggen på BVC istället för att lägga sej ner och mätas :) Den mått-stocken börjar nämligen på 79cm..

Utvecklingstestet gjorde han också bra, jag skulle ställa honom på golvet så att dom fick se om han kunde gå eller inte. Och han knalla så fint till mej :)

Han visade även att han kunde prata lite "Lampa" sa han och pekade upp i taket.

Och vinkade sedan hejdå till allihopa.

Innan vi var klara så kollade bvc-tanten på Ruben brännskada och hon tyckte inte att det såg så farligt ut men ville ändå att han skulle ha en liten press på såret så att det inte blev infekterat, så nu har han fått bandage på handen. Han var jätte duktig när hon satte på bandaget och satt alldeles still och lät henne hålla på och greja.


 


Så här ser hans hand ut nu :(


Efter BVC så åkte vi ut till Rasbo och hälsade på gammelmormor och gammelmorfar.

Ruben busade runt som bara den och pillra och peta på alla saker so fanns överallt, han visade även gammelmorfar hur stereon fungerar, vart man sätter på den och höjer och sänker volymen (Gammelmorfar viste faktiskt inte hur man gjorde)

Och när jag skulle till och byta blöja på Ruben så stod gammelmormor och busade med Ruben,

då säger han "Tokig" till gammelmormor. Haha!

Så snopen hon och såg ut och vad jag garva!

Skulle ju ha tagit med mej barnstolen hemifrån dom, därför jag åkte dit. Men tror ni jag kom ihåg det eller, NEJ!



Även idag så vaknade Ruben vid kl 4 imorse, men idag så ville han inte somna om förrän strax efter 5. Men vi sov till klockan 9 idag istället så det gjorde inte så mycket. Tycker mest synd om Calle bara som skulle upp halv 6.


Idag när jag skulle byta bandaget så gick det jätte bra. Ruben satt stilla och lät mej få lägga om handen utan problem och han är så duktig som låter bandaget vara också :)


Vi har fått hjälp idag av mormor, moster och sara att städa och dona lite här hemma.

Moster tog även med Ruben ut en stund så han fick leka av sej i snön.

Tack så jätte mycket för hjälpen!


 

Så här glad är jag trotts bandage och sprutor

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards