livetsomtinaochmamma

Alla inlägg under december 2012

Av Tina Köppä - 1 december 2012 11:30

En riktigt pigg och glad pojke som vaknade upp idag.

Kanske känner han på sej att vi ska på kalas idag, då morfar Ronny fyller år :)


Gick upp och åt gröt med Ruben halv 8 imorse, Calle fick sovmorgon.

Sen så kollade vi som vanligt på nyhetsmorgon och gjorde sedan iordning frukost i vardagsrummet.

Så det blev lite morgonmys med hela familjen i soffan framför tv:n.


Det har varit full fart på Ruben hela morgonen och han har busat som bara den, han brukar vanligtvis vilja sova en liten stund efter frukosten men inte idag.


Jag har hunnit med att borsta av bilen och skrapat rutorna, det var ungefär 5cm snö täckt över hela bilen, trotts att vi borstade av den igår kväll. Har även satt upp nya mathållare, och fyllt på med mat åt fåglarna.

Tycker det är så mysigt när små fåglarna flyger utanför köksfönstret, blir mycket roligare att stå och diska då också ;)

Vikt tvätt och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar så jag kan hänga upp den. Plockat i och ur diskmaskinen, dammsugit köket, samt hämtat in ved så det blir varmt och gosigt i huset.


Vart kom all energi ifrån?


Har nu testat lagt lilleman, får se om han vill vila lite. Hör fortfarande inne ifrån sovrumemt att han inte har somnat, han pratar med sej själv och har även haft ner skärpen i sängen tror jag, dom hänger bredvid han säng annars.

Calle har lagt sej för att vila middag iallafall, haha han somnade här bredvid mej i soffan medans jag har suttit med datorn nu.


Ska alldeles strax börja göra iordning mej för kalaset som vi ska iväg på, ska först fundera ut vad vi ska äta till lunch :)


Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards