livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 19 december 2012

Av Tina Köppä - 19 december 2012 20:47

Underbar start på dagen.

Jag vaknar innan Ruben har vaknat och klockan är kvart i 9!

Hur underbart som helst, hinner gnugga ur ögonen kika lite på fejjan och sedan så vaknade Ruben också.


Dock så fick vi kliva upp fort då för att ta oss in till stan, jag hade möte hos barnmorskan.

Så det blev snabbt in i duschen, på med kläder, i med lite frukost och ut och sopa va bilen all snö och sätta sej och köra, Inga problem kanske för dem utan barn, men med barn så tar det dubbelt så lång tid!

Men som tur var så var Ruben välldigt samarbetsvillig denna morgon och vi kom in i tid.


Efter besöket hos barnmorskan så åkte vi upp till Gränby för inhandling av de sista julklapparna och det gick galant.

Fast ut ifrån Gränby kom en svettig mamma och en trött unge.


Ruben vill ju promt gå själv nu och inte sitta i vagnen, har man tur så vill han hålla i handen iallafall och då kan man ju styra vart vi ska gå. Men att gå med vagnen full med påsar, jackor och en tung skötväska med en hand och en stapplande 1-åring i andra handen kräver tålamod  och teknik vill jag lova. Haha



Kom iallafall hem med dem sista julklapparna så nu är det klart, Riktigt skönt faktiskt!


När vi kom hem så försökte jag få Ruben att vila lite men det ville han inte..

Så då började vi att baka pepparkakor istället.

Riktigt kul tyckte Ruben, och gott var det med.. i 3min

Sen så ville han ner på golvet och leka istället.

Så jag stod där och gjorde klart pepparkakorna samtidigt som han sprang runt i huset och hittade på hyss, så jag fick gå mellan varven av att stoppa i och ur plåtar ur ugnen och leta reda på vad Ruben hitta på.

Detta resulterade i 2 plåtar med brända pepparkakor och två plåtar med jätte fina pepparkakor.


   


Har även gjort min första alldeles egna julskinka nu här i veckan!

Och den blev jätte god! Är super nöjd och var till och med tvungen till att skryta om den för mina kollegor igår när jag satt på kurs :) Haha då är man nöjd!


 


Mormor var här igår och passade Ruben på förmiddagen då jag var iväg på kurs ett par timmar

Så jag passade på att bjuda henne på den goda skinkan till frukost.

Gissa om vi var trötta..


Finn ett fel :P

 


Fick även ett underbart besked av min andra hälft idag, och det är att han är ledig nu fram till på Onsdag :)


Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards