livetsomtinaochmamma

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

nöjd mamma! (bilder)

Av Tina Köppä - 31 oktober 2012 20:24

Igår så var mormor och moster här, vi hade bestämt oss för att fotografera lite fina bilder men det gick sådär eftersom lilleman hade en såndär tröttis dag igår och ville inte hålla på och smila och stå och sitta på konstiga ställen för att sedan moster skulle stå med en blixtrande kamera mitt i ansiktet, dumma mamma tyckte nog han..


Men några bilder fick vi till iallafall, här får ni en liten kik på bilderna


       

En skön avslutnings bild blev de, Ruben och Smurfen hänger i fönstret

 

 


Igår var även en lite pirrig dag för mej, första träningspasset var ju då :P

Var faktiskt ganksa nervös men blev taggad på en gång då jag kom in i lokalen och såg och alla sparrades. På med lindorna och in och träna. Dock så var det bara jag och en tjej till som var där för just den här gruppen, så vi fick köra stenhårt mot varandra med coachen hängandes över oss hela tiden. Sista 15min trodde jag att jag skulle dö, SJUKT DÅLIG KONDIS!! fy f*n det bara snurra i skallen och jag var nära på att ge upp. Men bet ihop och vi körde 10min längre istället! Känner mej sjukt stolt.


Men eftersom vi var bara 2 stycken så får vi hoppa in i en annan grupp med flera i, som har hållt på i 3måndader. Vilket inte spela så stor roll eftersom jag själv har hållt på med det ett halv år och den andra tjejen hade hållt på med judo tidigare. Men det blir nog till och lägga in lite löp-pass här hemma för att komma igång :P


Måste även tillägga att jag höll på att somna på bussen flera gånger på vägen hem :P så sluut!



Idag så trodde jag att jag skulle vakna upp med världens träningsvärk, men det var lugnt. Kände ingenting..

Jag och Ruben åkte och hämtade moster, hon har så tråkigt hemma nu när hon har höstlov så då fick hon följa med oss till BVC där vi skulle på informationsmöte med en tandhygienist. Vi träffades i grupp tillsammans med flera föräldrar och barn i samma ålder. Vilket var väldigt roligt för både oss förldrar och barn.

Jag kände mej riktigt nöjd som mamma när det var min tur till att berätta vilka sov-vanor Ruben har och hur det går för oss med mat och tandborstningen.

Han vaknar vid 8, får frukost, borstar tänderna, mellis, lunch, mellis, kvällsmat, borsta tänderna, välling och lägger sej vid 19..


Och Ruben har ännu inte visat något motstånd när det kommer till tandborstning, han kryper även själv in till badrummet mot kvällen och vill borsta tänderna. Så det känns skönt att det går så lätt :)



Nämde tidigare om de där med träningsvärk, då jag inte kände av något imorse. Den känns nu kan jag lova!

Det har krypit på mer och mer under dagen och nu är jag stel som en pinne. Kommer bli skönt med ett träningspass till imorgon och då ska jag strecha lite mer nogrant.


Men på fredag så har jag inbokat besök hos sjukgymnasten och då har vi bokat en längre tid för massage ;)



 
 

Tina Köppä

1 november 2012 09:36

Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Köppä - 17 december 2014 23:25

En 3åring och en 4månaders + En mamma som pluggar Och En pappa som jobbar = Fullt ös, medvetslös!! Ja tiden går riktigt fort som sagt. Och som jag nämt förut så önskar jag ibland att dagarna vore längre. Ruben har nu fyllt 3år och h...

Av Tina Köppä - 4 december 2014 23:48

Ja ni.. Denna december månad är en stress för många. Hinna handla julklappar, luciafirande, julaftons planeringar, vem ska man fira med, vad när hur ska vi hinna?! Plugga också.. Ja plugga ska man ju göra också, kanske inte den smartaste tiden att...

Av Tina Köppä - 26 november 2014 23:52

Ja de är lite speciellt att plugga hemma med 2 barn. Men det gäller att utnyttja och lägga upp tiden rätt så går de bra. Min största motgång just nu är att Ebba inte sover nå vidare på nätterna och behöver medicinen som hob blir orolig av och näsd...

Av Tina Köppä - 25 november 2014 11:06


Vaken natt igen. Ebba sov som en prutt inatt igen Hon liksom somnar, vaknar, somnar, vaknar Somnar om om hon får nappen, kommer upp i famnen eller ammas. Vi har sovit i gästsängen för att grabbarna ska få lite lugn och ro, och jag blir lugnare...

Av Tina Köppä - 24 november 2014 22:51


Fick knappt någon blund inatt Ebba knorra och greja hela natten, ammade varannan timme, vaggade och sjöng. När hon väl hade somnat så kunde inte jag sova på grund av rädsla och nervositet. Rädd för att nånting ska hända med Ebba och nervös för skol...

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards