livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Tina Köppä - 10 oktober 2012 20:05

Hua Hua! Nu kan man inte sitta still längre, och värre lär det bli.

Ruben kryper fram i full fart och går i hela huset längst väggar, bord och stolar..

Ena stunden pysslar han med något i badrummet och andra stunden i hallen som ligger på andra sidan av huset.

Toapapper ligger överallt och mina skor hitta jag ute i köket idag. Haha han har sådan energi gossen och hinner knappt visa att han är trött och så hittar man han sovandes i kuddhögen på golvet <3


Hans framtänder kikade fram i fredags också, och nu går han och gör ett jätte obehagligt ljud, då han gnisslar tänderna mot varandra. Ryser när man hör de.


I fredags så var vi ut till Knivsta och hälsa på bror/morbror Tomas. Det blev en bit att åka, speciellt  då jag missade avfarten på E4:an mot knivsta. Så fick åka ända till Märsta och tog en liten j*vla skit väg därifrån hem till morbror. Värsta vägen jag åkt på alltså, smal till tusen och kurvig och dann. Ruben tappade tålamodet precis innan avfarten därför som jag missade den och det blev inte bättre efter att vi blev tvugna att åka ca 1mil extra. Men det gick bra då jag fick muta honom med russin, som förresten är hans nya favorit.


 

Kryper runt och inspekterar hemma hos morbror


 

Har hittat på extranappen i skötväskan


 

Öppnat asken och tycker att det är dags att byta napp


 


Den här nappen var mycket bättre!


Mycket trevligt att få träffa Tomas, och ruben visade även att han kunde klättra i trappor utan problem!

Sedan så åkte vi tillsammans hem till Pappa/Morfar, Tomas hade nyckel dit så vi gick in utan att han var hemma. Det var då som jag upptäckte att båda tänderna spruckit igenom. Sedan så kom morfar, med morbror Wille och Moster Frida. Ruben blev jätte glad av att få se dem och vi blev kvar på kvällsmat där. Pannkakor! Mums tyckte både jag oc Ruben ;)

Ruben var verkligen på super humör hela kvällen, fast det blev sent. Vi kom inte hem förrän 21 och bums i säng blev det då, utan problem :)


Lördagen så fick Ruben och Pappa Calle vara själva. För då var jag iväg ut med tjej-ligan på 5-kamp, ut och käka på O´Connors och blev kvar där till 23 då jag inte orkade längre. Känner mej riktigt gammal då man inte orkar vara ute på krogen längre än 23?!!

När jag kom hem så blev Calle jätte förvånad över att jag var hemma så tidigt, Han och Adde satt och spelade kort så jag satte mej också med dom en stund men sen så kom John-blund med ett ordentligt grustag och lasta i ögonen på mej, så då blev dem bumsisäng för mej! ;P


Söndagen så var vi alla lite sega, även Ruben. Så det blev en mysdag och vi traglade igenom 4 Resident Evil filmer.


Måndagen så tog vi också det ganska lugnt, var in till stan en sväng och handlade skor och mat.


Och igår så var jag till jobbet och till sjukan. Fick förlängd sjukskrivning för nacken och ska till en sjukgymnast för att träna upp nackmusklerna.


Idag så har vi haft en riktig städdag, med Ruben hack i häl.

Han är helt tokig i dammsugaren, han älskar den!! Haha. Jag har dammsugit nästan hela huset idag, och då har jag dragit fram möbler och dammsugit under dem också, så det har tagit tid. Och Ruben han har krypit efter den hela dagen och skrattat och hamrat på den..

Vi har även dammat av hela köket, tvätta kaklet, tvättat kläder m.m

Ibland så har det blivit vilopauser eller lekpauser, bland annat så har vi målat med fingerfärg och efter det så fick det bli ett bad i diskhon, och då blev det blöt i hela köket. så golvet blev skurat också :)

Full fart hela dagen, vi hade sån enorm energi allihop!


Nu ska vi se ifall det vill komma upp lite bilder ;)


Bus hos mormor


   

Mamma-son


 

Pluttskrutt


 


Efter en tur i skogen är Ruben redo att åka hem, fast tag om bilnycklarna


 

Står och kikar i sin favorit bok


 

Busig morgonunge


 


Alla vill vara med pappsen när han sitter vid datorn



Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards