livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Tina Köppä - 21 oktober 2012 11:55

Imorse efter frukosten så gick Ruben runt som vanligt mellan möblerna, men rätt som det var så stod han och ballanserade en lång stund utan att hålla i sej och gick sedan 4steg från Calle till Mej :)

Wiiee! Vilket glädje tjut det blev på både mej och Calle, sedan så gick han nåt enstaka steg då och då men blev så full i bus utav mamma och pappas glädje tjut så han tappade ballansen helt efter ett tag. Haha


Det har gått med väldans fart nu i utvecklingen så vi har bara väntat på att han ska ta dom här stegen. Han går över hela huset längs väggarna och släpper taget lite då och då men har inte rört sej ur fläcken då. Men nu så kom det äntligen :)


Får se hur lång tid det tar innan han börjar gå helt nu..



Det har hänt en del sen sist jag skrev, förra fredagen så sa jag upp mej ifrån jobbet, så nu kommer jag att gå mammaledig igen och jobba nå enstaka pass på ett annat jobb. Vi har varit på besök hos gammelmormor i hennes lägenhet och övernattat där en natt. Och ruben har varit på sitt första barnkalas med sina kompisar, tvillingtjejerna fyllde 1år. Tänk vad tiden går fort.


 


Mys med gammelmormor

<3

   


 


Här är det tårtkalas, och det mumsas förfullt! :)


 

Ruben med hela munnen full av frukt och födelsedagsbarnen Wilma och Nellie sitter bredvid.

Dom satt och bytte frukskålar med varandra och Ruben blev av med kakorna hela tiden då Wilma är lika glupsk som honom. haha!


Vi har ägnat nästan hela veckan ihop med mormor till och från, och i fredags så samlades hela syskonskaran (av oss äldre syskon) hemma hos mormor. Det var riktigt roligt att se allihop ihop, så Tomas, Ylva, Jimmy och Sara följde med oss hem och vi käkade pizza ihop. Riktigt trevligt var det och vi måste få det att ske lite oftare känner jag!!

Ruben tyckte nog också att det var roligt att få träffa allihopa, han fick världens energikick och var uppe ända till halv 9 och spelade pajas inför alla!

Länge för honom då han brukar vilja lägga sej vid 7 :P


Igår så var jag och mormor iväg till barnloppisen i fyrispark. Vi var ute efter ett par galonisar åt Ruben. Tänkte att det var bättre och köpa ett par begagnade nu när han ändå kryper runt och sliter ut dom på en gång och kanske inte behöver använda som så länge till eftersom snö ovädret kommer väl snart.

Vi hittade i allafall på 2par byxor och en regnjacka som var i nyskick, 20kr för ena paret och 30kr fö andra paret med jacka. Hittade även ett par gummistövlar 10kr och en söt liten "pippikofta" 20kr, ett par vintervantar 15kr. Och mormor köpte en leksakboll som man kan stoppa klossar i :)


Efter det så åkte vi och åt lunch och jag handlade lite go mat och räkor till kvällen, Jag och Calle kände att vi skulle ha en myskväll bara han och jag :)


En rolig grej då jag skulle köpa räkorna.

Ringde på klockan vid "fiskdisken" och efter ett tag så kom en kille ut och frågade om jag behövde hjälp med något:

-Ja, jag skulle vilja ha ett halvt kilo rökta räkor.

-Vad sa du? sa han

-Ett halvt kilo räkor. sa jag igen

-Jaha, sa han och skrattade. Jag trodde att du sa att du ville ha 1kilo hasch! Haha


Haha undrar hur han kunde förväxla dom orden, tänkte jag :P


Kvällen blev iallafall riktigt mysig, Calle gjorde i ordning sin specialite ädelostsås till köttet och hasselbackspotatis som jag hade önskat. Ruben fick vara med och äta kvällsmat med oss och sedan så blev det kväller för honom och då satte vi på en film, tog fram räkor och hällde upp ett varsit glas vin och tände massa ljus.

Riktigt mysigt var det och vi kom på att vi faktiskt hade varit tillsammans i 47månader just igår :)


Idag så får vi se vad vi hittar på, om vädret tillåter så kanske vi går ut en sväng och tester nya galonisarna.

Ruben älskar ju att vara ute! :)

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards