livetsomtinaochmamma

Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

Ny sommar garderob åt Ruben

Av Tina Köppä - 29 maj 2012 22:05

Idag så har vi varit iväg till Thuns med Gammelmormor, mormor och moster..


Ruben sov hyffsat inatt, han la sej vid 9 och vaknade vid 2 för att ha nappen och sedan vaknade han vid 5 och var hungrig och fick komma och lägga sej hos mej. Då låg han och pilla i ansiktet på mej och somnade till nån timme i taget, ålade sej närmre och närmre mej och till slut låg han i armhålan på mej med huvudet och ena benet på min mage. Så låg vi fram till klockan 10..

Riktigt litet gostroll <3


Bus i köket blev de sen, Ruben verkligen älskar att gå runt i gåstolen nu. Så fort han ser stolen så sprattlar de i benen på honom och han vill bara till den. Nu tar han sej fram överallt och är såå nyfiken på alla saker som han kan komma åt. Har fått tagit undan mina korgar i köket och gjorde i ordning med lite leksaker åt honom där istället. Så nu går han och hämtar dom där när han vill ha nått. Perfekt!! :)

 


 



 

Ruben får ett halvt smörgåsrån varje morgon efter gröten nu vilket är riktigt mumsigt tycker han


 

Sen så åt vi frukost och moster Jenny kom hit och vi åkte iväg för att hämta upp mormor och gammelmormor. Där började våran resa ut till Thuns och vi shoppade loss rejält allihop. 3300:- slutade allt på och gammelmormor betalade, riktigt snällt av henne. Så jag fick en ny jätte fin sommar klänning och Ruben fick 4par shorts, 5 tröjor, 2 dreglisar, 1 linne, 1 tuletrasa, 3 par strumpor. Så nu har vi förnyat garderoben med sommarkläder! Tack Tack och åter Tack Gammelmormor!!


 

Ruben somnade under shoppingen med ett par trosor i handen :)


När vi var inne på Thuns så gick jag runt med Ruben i famnen ett tag, han var mycket glad och nöjd över att få spana in människor och fina färgar på kläder och saker.. Helt plötsligt när han var uppe i famnen så märkte jag hur han nästan blev generad och små log hela tiden, och när jag tittade vad det var han reagerade på så såg jag att det var en liten skylltdocka som han hade spanat in. Hehe det var hur gulligt som helst när jag tog honom mot "henne", han tog försiktigt på den och små flinade hela tiden :)

När vi sedan gick vidare i butiken så kom en gammaltant fram och sa:

- Åå vilken söt liten gosse, så fina och goa armar han har, får jag känna?

Haha.. Så söt tant..


Efter shoppingen så åt vi lunch och sedan så åkte vi hem till Gammelmormor och Gammelmorfar och fikade och mös.

Ett riktigt bra avslut på denna underbara dag..


 

Moster, Ruben och Gammelmorfar myser i Rasbo


 

Ruben är ju super kicklig och gammelmorfar busar till lite extra då :)


Nu har Ruben lagt sej, mycket senare än vanligt..

Han var otroligt pigg och glad när vi kom hem, det verkade som han hade saknat pappa Calle och hade inte tid att gå och lägga sej då :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Köppä - 17 december 2014 23:25

En 3åring och en 4månaders + En mamma som pluggar Och En pappa som jobbar = Fullt ös, medvetslös!! Ja tiden går riktigt fort som sagt. Och som jag nämt förut så önskar jag ibland att dagarna vore längre. Ruben har nu fyllt 3år och h...

Av Tina Köppä - 4 december 2014 23:48

Ja ni.. Denna december månad är en stress för många. Hinna handla julklappar, luciafirande, julaftons planeringar, vem ska man fira med, vad när hur ska vi hinna?! Plugga också.. Ja plugga ska man ju göra också, kanske inte den smartaste tiden att...

Av Tina Köppä - 26 november 2014 23:52

Ja de är lite speciellt att plugga hemma med 2 barn. Men det gäller att utnyttja och lägga upp tiden rätt så går de bra. Min största motgång just nu är att Ebba inte sover nå vidare på nätterna och behöver medicinen som hob blir orolig av och näsd...

Av Tina Köppä - 25 november 2014 11:06


Vaken natt igen. Ebba sov som en prutt inatt igen Hon liksom somnar, vaknar, somnar, vaknar Somnar om om hon får nappen, kommer upp i famnen eller ammas. Vi har sovit i gästsängen för att grabbarna ska få lite lugn och ro, och jag blir lugnare...

Av Tina Köppä - 24 november 2014 22:51


Fick knappt någon blund inatt Ebba knorra och greja hela natten, ammade varannan timme, vaggade och sjöng. När hon väl hade somnat så kunde inte jag sova på grund av rädsla och nervositet. Rädd för att nånting ska hända med Ebba och nervös för skol...

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards