livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 22 maj 2012

Av Tina Köppä - 22 maj 2012 21:04

Många dagar har gått och vi har hunnit med en hel del som vanligt. Ska inte skriva om det idag då jag vill visa bilder på vad vi har gjort och dom bilderna har jag inte just nu.


Därför tänkte jag berätta lite om Ruben nu istället..


Han är 5,5månad, har rödblond hårfärg som börjar växa ut där de tidigare nöts bort. Ögonen är blåa, men har varit besvärliga sen födseln, trånga tår kanaler som måste göras rent flera gånger om dagen. Han har nu storlek 68 på kläder och oj vilket problem det är nu med vad man ska klä på stackarn, han är ju så varm och det är ju så varmt ute, men blåser kallt ibland.   . Han har lärt sej att rulla från mage till rygg och från rygg till mage. Och när han ligger på mage så är han riktigt duktig på att hålla upp sej med armarna och kan även hussa sej bakåt och kråla runt i cirklar. Han sitter upp helt själv, men kan vara lite vinglig ibland. Att stå upp med stöd är inga problem, det tycker han är riktigt roligt. Och att pillra med små saker så som tvättlappsråden som sitter på alla tvättbara saker, snören och ja allt som är smått som han ser.

Älskar gröt men bäst av allt är att vara uppe i mamma eller pappas famn <3


Ruben Hissar och Dissar


Hiss:

  • Gröt
  • Vara naken
  • Rabbarber
  • Granny smith äpplen
  • Mössor
  • Åka fyrhjuling (fordon som låter)

Diss:

  • Morötter
  • Ligga som en bäbis i famnen
  • Ikea och Ica Maxi
  • Äppelpuré
  • Män som sjunger barnvisor
  • Skruvdragaren

Mössor verkar han tycka om att ha, han blir glad och har aldrig tagit av något. 

(Har han fått de i från mamma tro..) 

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards