livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Tina Köppä - 11 maj 2012 16:01

Imorse när vi låg i sängen och mös så vände Ruben från ryggläge till magen 2ggr. Trodde inte riktigt att det var med vilja utan bara slumpmässigt.

Men nyss när han låg i babygymmet så vände han sej faktiskt om också 2ggr.

Först så låg han på rygg, sen på magen en tag, sen vände han sej till rygg igen och sedan över till magen igen :D

Hihi lycklig mamma sprang ut till Calle och skrek "- Ruben kan vända på sej nu!!"

Calle skratta åt mej "Så bra!"


Åå min lilla prins <3 Älskar dej <3


  Här sitter han nöjt och äter banan

Av Tina Köppä - 11 maj 2012 15:17

Nu får ni se upp för nu har tina körkort!!


I Måndags så var jag tok nervös, tog mej en lång promenad här hemifrån järlåsa hem till mamma i skogtibble. Riktigt skönt var det och inte alls för jobbigt. Men kände mot slutet att motionen inte är den bästa.

Pluggade ingenting den dagen utan satt bara hemma hos mamma och tog de lugnt och kikade även på dopklänningen som alla vi syskon har döpts i. Ruben fick testa den och ååå så fin han var. Ska han döpas eller inte? Har beslut ångest..


I Tisdags så var det dags för skrivning..

Jag och Ruben tog bussen in till stenhagen vid 8. Mötte upp Therese och ungarna och gick med dom till skola och dagis. Och sen så gick vi till trafikverket. Så det blev en liten promenad den här dagen med och de kändes i benen från dagen innan vill jag lova :P


Ni vi väl var vid trafikverket så tog Therese lilla Rubbe och jag gick in för skrivningen.

Konstigt nog så kände jag mej inge nervös alls när jag satt där i väntrummet och vänta på att vi skulle få gå in i datasalen där man gjorde proven. Tvärtom, var helt cool-lugn och kolla på alla andra som såg ut som att dom ska få andnöd när som helst. hehe


Väl vid datorn så satte provet igång. Frågorna flöt på och det kändes faktiskt löjligt lätt den här gången (Har ju blivit kuggad innan) Satt och räknade på fingrarna hur många frågor som jag var lite osäker på och kom fram till 11st och man får ju ha max 13 fel. Så innan jag tryckte på "klar" knappen kändes de rätt så säkert.

Och OJOJOJ om jag blev lycklig när jag såg att jag var godkänd!! Ville bara skrika rätt ut!! men det var ju så tyst där inne. Gjorde klart provet på en halvtimme och fick 57rätt.


När jag mötte upp Therese där utanför så gick det inte att sluta smila, Äntligen tänkte jag! Äntligen så slipper jag tänka på teorin nå mer!!

Ruben och Therese hade varit och shoppat lite, Ruben hade fått ett par jätte coola skor, Addidas. och nya skedar och nappar. Tack så mycket!!


Vi gick sedan ner på stan och firade med en lunch på Lingon


I Onsdags så var det dags för uppkörningen..

Sara kom vid 9 tiden på morgonen och hämtade upp mej och Ruben för att sedan åka till Sala.

Den här morgonen så var jag tok nervös och tankarna var spridda överallt så jag tror jag slog rekord i att springa in och ut genom dörren för att hämta saker som jag glömt innan vi åkte iväg.

Väl i Sala och utanför trafikskolan så pirrade de i hela kroppen, trodde jag skulle dö!

Fixade ordning vagnen med regnskydd efter som det var så pissigt väder och Sara tog en promenad med Ruben ner på stan medans jag körde.


När jag kom in på trafikskolan så tog jag snabbt en banan och en kaffe. Kanske kunde de lugna nervositeten lite, men klockan gick jätte fort och det vart dags för att köra.

Först så fick jag värma upp lite med min körskolelärare, vi körde ungefär i en halvtimme. Sen så körde vi till trafikverket och där byttes läraren ut mot en av trafikverkets-gubbar.

Fick som tur var en riktigt skön snubbe att köra upp med så nerverna försvann på en gång. Han satt och snacka och var skit trevlig så jag slappnade av och körde klockrent. inte en ända tabbe!! så jag kände under körningens gång att det här måste jag fan klara.

Och väl tillbaka på trafikverket så säger han "-Det här gick ju bra, du är GODKÄND."


ÅÅååå ännu lyckligare blev jag!! Nu är det klart! Jag har KÖRKORT!! Känns overkligt. Det som har legat som en last för mej så länge är äntligen klart!


Dock så har vi ingen bil än, eller ja vi har en bil men den är inte körklar än..



Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards