livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 2 maj 2012

Av Tina Köppä - 2 maj 2012 20:48

Blir så jädra förbannad på UL:s busschafförer!! En del är riktigt trevliga och hjälpsamma. Men de flesta är feta idioter som bara sitter på sitter stilla på sina arslen och orkar inte ens ge i från sej ett leende åt passagerarna. Tänkte faktiskt ta och ringa eller skriva till UL och berätta om mina åsikter.


Varför jag är så bitter på dem just idag är för att när jag skulle åka hem ifrån vänge så var först bussen försenad, en annan vagn var med på bussen men inget barn satt i den. (Då de knappt får plats två barnvagnar så tycker jag att busschaffören kan säga till om att tomma barnvagnar ska transporteras i bussens bagageutrymme istället för att vi ska behöva STÅ och trängas där folk ska ut) men fick iallafall in vagnen med hjälp i från en annan mamma som precis skulle kliva av, När jag sedan ska gå fram för att stämpla busskortet så kör han iväg i världens fart. Då brann de i huvudet på mej så jag ställde mej och skällde ut busschaffören så att alla i bussen hörde tror jag

Jag: -Du kan väl vänta med att köra tills jag har fått gått tillbaka till vagnen?

Busschaffören: -Jag har en tid att passa!

Jag: -Så tiden går före säkerheten? Ska du skylla på tiden ifall det händer något? Och tycker du att vagnarna står bra som dom står nu? Går inte erat serviceyrke ut på att ni ska hjälpa passagerarna på ett säkert sätt?!!!

(Arg mamma gånger tusen gick sedan med tunga steg bakåt och ställde sej bredvid vagnen)

Kalla mej bitterfitta men man blir galen ibland!!



Har iallafall haft en jätte trevlig dag hemma hos Elin och hennes små tjejer. Ida och Oliver var också där och vi satt ute i solen och fika och åt lunch. Riktigt skönt ute idag, sommarkänslorna kryper på och brännan fick sej en liten till touch!


  Ruben ute på alltan i en av tjejernas gåstolar


 

Ruben och Oliver


 

Wilma och Nelly


 

Hela bebis ligan


 

Och barnvagns-maffian



Rubis har dock varit snorig och det har runnit ur ögonen som bara den. Lite små trött har han varit hela dagen men hade svårt att sova middag då han var så nyfiken på sina kamrater och ville hellre sitta med. Han fick även smaka majskrokar idag, vilket verkade vara gott. Den försvann snabbare än kvickt in i munnen. Så imorgon tänkte jag ta och köpa sådanna till honom.


Nu ligger Ruben och sover. Han la sej för natten vid halv 9 och fick lite kvällsgröt vid 8 och lite ersättning på de. Så de ska blir spännande och se hur länge han sover på de innan han vaknar och vill ha mat igen. Han har bara fått ersättning annars då han ska sova.


Ikväll så är det premiär av kniven mot strupen!! Det ska jag se på och sen gå och lägga mej. Det har blivit alldeles för sena kvällar här hemma för mej och calle. Det ska det bli ändring på nu!!


Ciao!!

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards