livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 16 maj 2012

Av Tina Köppä - 16 maj 2012 20:00

Har farit runt som bara den som senste dagarna. Har även försökt att uppdatera bloggen men när jag väl har skrivit klart och ska till och lägga upp bilder så har annat kommit i vägen och uppdateringen förstörts.


Vi har iallafall varit iväg på en massa äventyr..


I helgen så har vi hunnit med att både mecka bil, vart hundvakt och barnvakt, grillat hos både mormor och morfar.


Fredagen gick åt att mecka bil hemma hos mormor. Vi fick i ordning på allt och lyckades även att sanera bort nästan allt hundhår som var i den ifrån den tidigare ägaren som verkade ha haft en hund boendes i bilen.

Vad gör man inte för en bil som man fått gratis. Nu ska den bara besiktas och försäkras.


  Liten cooling med bandanas på huvudet som moster satt dit


 

När vi satt och drack kaffe på terassen så dök 2 regnbågar upp


 

Ruben ligger och myser med Wilma



Milton och Wille var här i lördags.

Det var full rulle när dom var här, Wille som är 6år (min lillebror) kräver en viss uppmärksamhet och är mer eller mindre förälskad i Calle. Så Calle fick ta hant om honom, spela tv-spel, dator och spela på mobilen. hehe sånt som grabbar gör antar jag :D

Jag tog hant om lilla Milton som var på ett riktigt bus humör och speciellt intresserad av katterna, som inte alls gillade honom. Samtidigt som jag hade lille Rubis att ta hant om. Mot kvällen så hämtades Wille och Milton, och jag och Calle var helt slut. Men vi åkte ändå och grillade hemma hos Morfar och Therese. Och som tack så fick vi en hel påse full med kläder till Ruben som lilla Tristan växt ur (Thereses systerson). Tack så jätte mycket!


Ruben hann ta ett dopp i Lördags


  Nu dissas badbaljan. Diskhon fungerar mycket bättre. Han sitter bättre i den och mamma får inte lika ont i ryggen som när man ska sitta på golvet snett vid badbaljan.


Har hunnit åka till både Björklinge, Örbyhus och Enköping nu när jag har fått låna mormors bil.


I Söndags så åkte vi först hem till mormor och mös med henne, efter de så åkte jag och Ruben till Björklinge för att hämta hem pappaCalle. Första gången som jag åkte bil själv :P Var lite nervöst och kändes nästan olagligt men det gick bra :)


 

Glad kille i hoppgungan :)


I Måndags så var vi bara hemma och tog det lugnt, min lille skrutt lät mamma verkligen vila ut. Då han inte vaknade och ville upp för än halv 10!! helt otroligt vilken energi man hade då, och han vaknade bara en gång den natten för att ha mat.


 

Morgonmys i sängen. Det bästa som finns :)



I Tisdags så åkte vi till Örbyhus för att hälsa på Sandra, Jocke och lille Jack. Första gången som jag var hemma hos dom och det var trevligt. Kul att äntligen kunna åka och hälsa på dom. Det kommer att bli oftare nu.

Även den här natten så fick jag sova ut, Ruben vaknade två gånger en gång av att han ville ha nappen och en gång av att han var hungrig och så sov vi ända tills klockan var 10 :)


Idag så var vi hem till mormor. Vi åt lunch och fikade där och sen så tog vi en sväng till Enköping för att överraska Ronny som var där och lämnade lastbilen på service. Han har ju namnsdag idag så vi åkte och fikade med honom och hjälpte mormor med storhandlingen.

Även den här natten var bra, dock vaknade Ruben vid 2 och var tok pigg, men tog och la honom bredvid mej i sängen istället och så låg han och jollrade en stund och somnade sedan om, vid 5 så vaknade han igen och ville ha mat och efter de så sov vi till halv 10.


   

Ruben på konditori fick smaka på blåbärskaka



Fullt fart har det varit som sagt och nu sitter jag och njuter av ett glas rött. Imorgon så åker Calle iväg med boysen på fiskeresa. Så vi blir själva hemma hela helgen. Får se vad vi hittar på då..

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards