livetsomtinaochmamma

Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

5 månader idag!

Av Tina Köppä - 6 maj 2012 20:47

Min lille skrutt bara växer och växer, idag så är han hela 5 månader. Tänk vad tiden går fort, hänger knappt med. Dagar som kunde gå så långsamt förut finns inte längre. Full fart hela dagarna och utvecklingen går undan. Man börjar redan känna stressen över att mina lilla skrutt snart går på dagis och sedan i skolan och kommer som en tonåring för att sedan flytta hemifrån...

Hua hua!! Mammas lilla hjärta får inte växa så fort!


 



I Torsdags så tog jag, Sara och Ruben en sväng till Ica Maxi och handlade lite. Vi köpte bland annat lite lunch och åkte hem till mamma och bjöd henne. Både mamma/mormor och Ruben blev glada över att se varandra. Och hon uppskattade verkligen att få lite besök. Tycker synd om min lilla mamma som blir fast där hemma <3


I fredags så var vi bara hemma och tog de lugnt, eller ja iallafall Ruben, han sov nästan hela dagen. Så jag hann med att städa, slipa klart underdelen av skåpet och även grundmåla de.


Igår/Lördag så var jag och Ruben in till stan. Vi var till H&M och köpte en solhatt och några dreglisar. Sen så gick vi till mitt jobb för att träffa Micke och Mateja.

Det var faktiskt kul att vara tillbaka, man saknar jobbet lite grann. Men det är ju inte långt kvar nu tills jag börjar jobba. Ska ju jobba Juni-Juli så då går Calle pappa-ledig.


Utanför jobbet, lägg märke till hur fint träden blommar



 

Mateja håller nöjt i Ruben och Micke vart super glad över att vi kom förbi


   

Ruben fick testa på att åka permobil för första gången med Mateja

(Han ser ut som skalle-per på bilden..Haha)



När vi skulle åka hem så var det ett nytt bussproblem som skedde. Bussen som vi skulle åka med var en jätte hög buss, sådan som man åker när man ska på längre resor, jätte sköna säten och så. Dock så var den inte alls gjord för barnvagnar, när vi skulle på så möttes vi av en jätte lång och brant trappa! Men som tur var så hjälpte 2 jätte trevliga kvinnor till så vi kom på bussen. Så när jag skulle stämpla busskortet så frågade jag busschauffören om inte han kunde hjälpa mej av, vilket han absolut skulle göra sa han "-Det är ju mitt jobb att hjälpa passagerarna!" 

Jasså!? tänkte jag. Det märks inte hos hans kollegor..


När vi kom hem så stod Wille/lillebror glatt och vinka åt oss. Therese, Wille och Frida var förbi hos oss för att lämna lilla Milton. Vi hade lovat att vara hundvakt från Lördag till Söndag.


 

Söta lilla Milton

(Vi är mer än gärna hundvakt åt honom igen!)


Idag/Söndag så har vi varit ute mycket i solen och blåsten. Såå roligt att busa med lilla Milton.

Men nu är vi en flasknapp och napp fattigare, då busiga Milton fick tag på dem och tugga sönder dem.


Runt 4 tiden så kom hela familjen på pappas sida och lillasyster Jenny förbi. Det var kul att få träffa allihopa

Vi fikade och Rubens morfar verkade som att han verkligen har saknat sitt lilla barnbarn.

Vi gick sedan till pizzerian och där bjöds de på kvällsmat. Tack så mycket!!

Vill även tacka Jessica/Thereses syster för kläderna som vi fick, som Tristan hade växt ur!!


 
Ruben på Jarlis


 

Ruben och lilla morbror wille


 

Moster Felicia, Ruben och morbror Wille



Ruben la sej för natten vid halv 9 och jag hoppas han sover lite bättre inatt.

Natten som var så vaknade han några gånger extra av att han ville ha nappen.


Nu ligger man i soffan och chillar. Tvn är så klart på med Big Brother, alltid lika spännande på Söndagar då man får se vem som åker ut. Hoppas på Jennifer!!

 
 
Ingen bild

fin blogg

13 maj 2012 20:46

kan inte du visa bilder på erat boende alltså både inne och ute tomt också vore roligt att se

Tina Köppä

14 maj 2012 19:04

Tack!

Jo det kommer att komma sådana bilder. Så håll koll så kommer dom upp snart :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Köppä - 17 december 2014 23:25

En 3åring och en 4månaders + En mamma som pluggar Och En pappa som jobbar = Fullt ös, medvetslös!! Ja tiden går riktigt fort som sagt. Och som jag nämt förut så önskar jag ibland att dagarna vore längre. Ruben har nu fyllt 3år och h...

Av Tina Köppä - 4 december 2014 23:48

Ja ni.. Denna december månad är en stress för många. Hinna handla julklappar, luciafirande, julaftons planeringar, vem ska man fira med, vad när hur ska vi hinna?! Plugga också.. Ja plugga ska man ju göra också, kanske inte den smartaste tiden att...

Av Tina Köppä - 26 november 2014 23:52

Ja de är lite speciellt att plugga hemma med 2 barn. Men det gäller att utnyttja och lägga upp tiden rätt så går de bra. Min största motgång just nu är att Ebba inte sover nå vidare på nätterna och behöver medicinen som hob blir orolig av och näsd...

Av Tina Köppä - 25 november 2014 11:06


Vaken natt igen. Ebba sov som en prutt inatt igen Hon liksom somnar, vaknar, somnar, vaknar Somnar om om hon får nappen, kommer upp i famnen eller ammas. Vi har sovit i gästsängen för att grabbarna ska få lite lugn och ro, och jag blir lugnare...

Av Tina Köppä - 24 november 2014 22:51


Fick knappt någon blund inatt Ebba knorra och greja hela natten, ammade varannan timme, vaggade och sjöng. När hon väl hade somnat så kunde inte jag sova på grund av rädsla och nervositet. Rädd för att nånting ska hända med Ebba och nervös för skol...

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards