livetsomtinaochmamma

Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Fullt ös medvetslös!!

Av Tina Köppä - 29 mars 2012 20:57

Allt började med att vi skulle köpa ny soffa, nu har vi rivit hela vardagsrummet!!


Nytt golv har lagts in, nya väggar har kommit upp.

Nu håller vi på och spacklar och imorgon blir det ännu mer spackel och slipning och målning av tak.

Huuaaligen!! Här går det undan!


I Lördags fick vi nys om att en kompis skulle sälja sin soffa och lite andra möbler för en billig peng, så de nappade vi på.

Och när vi nu ändå skulle ta ut sofforna så kom vi på ideén att fixa hela vardagsrummet på en gång.


Så jag slängde ut våra tidigare soffor på en säljningsgrupp på fejjan och 3timmar senare så kom en köpare och hämtade dem. (Snacka om snabb försäljning och snabba cash!)

Sara och mamma kom förbi i måndags och hjälpte till att röja undan de övriga möblerna och det var snabbt gjort.

Mot kvällen kom golvet och Calle och Ronny hjälptes åt att lägga de.

I Tisdags så kom ett lass gips-skivor hem som sattes upp med en gång men tog även lite från onsdagen att fixa.

Idag så började vi med spackling på väggar och tak som även kommer att bli morgondagens projekt + eventuellt målning av tak och förhoppningsvis åker tapeterna upp på lördag.


Vi har därför sovit hos mamma hela veckan för kaoset här hemma och fått hjälp med Ruben.


Ruben mår bara bra och har varit sååå duktig hela veckan. Glad hela tiden, och då menar jag verkligen HELA TIDEN!

mammas lilla hjärta har även fått smakat på lite banangröt, vilket verkar vara succé, han bara hugger efter skeden och vill ha mer. Haha men vill bara ge små smakpotioner nu i början. Så inte lille skrutt får ont i magen..


Så ligger till hos familjen köppä/Lind, därför som jag inte har hunnit med att blogga.

 
 
Elin

Elin

29 mars 2012 22:08

Jäklar, här snackar vi snabba puckar :) Du får lägga upp massa bilder sen och så får vi komma och hälsa på igen när det är klart.. :) Kram till er

http://elin-mittlivsomtvillingmamma.blogspot.com

Tina Köppä

4 april 2012 10:24

Jajamensan! Här går det undan, nu är det reletivt klart. Dock så hittar jag inte på kamera sladden nu så får vänta med bilder ett tag. haha men ni är så välkomna på besök nästa vecka om ni vill. Kramis!

 
Ingen bild

Vendela

30 mars 2012 09:38

Hejsan Tina,
vad mycket renovering. Vad kul att ni valde att totalrenovera direkt! Vill du visa upp det på Byggla.se? Det är bara att maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer! Är du intresserad får du en liten välkomstpresent! :)
Mvh
Vendela på Byggla

Tina Köppä

14 maj 2012 19:05

Jajemen här går det undan. ska kika in på eran sida!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Köppä - 17 december 2014 23:25

En 3åring och en 4månaders + En mamma som pluggar Och En pappa som jobbar = Fullt ös, medvetslös!! Ja tiden går riktigt fort som sagt. Och som jag nämt förut så önskar jag ibland att dagarna vore längre. Ruben har nu fyllt 3år och h...

Av Tina Köppä - 4 december 2014 23:48

Ja ni.. Denna december månad är en stress för många. Hinna handla julklappar, luciafirande, julaftons planeringar, vem ska man fira med, vad när hur ska vi hinna?! Plugga också.. Ja plugga ska man ju göra också, kanske inte den smartaste tiden att...

Av Tina Köppä - 26 november 2014 23:52

Ja de är lite speciellt att plugga hemma med 2 barn. Men det gäller att utnyttja och lägga upp tiden rätt så går de bra. Min största motgång just nu är att Ebba inte sover nå vidare på nätterna och behöver medicinen som hob blir orolig av och näsd...

Av Tina Köppä - 25 november 2014 11:06


Vaken natt igen. Ebba sov som en prutt inatt igen Hon liksom somnar, vaknar, somnar, vaknar Somnar om om hon får nappen, kommer upp i famnen eller ammas. Vi har sovit i gästsängen för att grabbarna ska få lite lugn och ro, och jag blir lugnare...

Av Tina Köppä - 24 november 2014 22:51


Fick knappt någon blund inatt Ebba knorra och greja hela natten, ammade varannan timme, vaggade och sjöng. När hon väl hade somnat så kunde inte jag sova på grund av rädsla och nervositet. Rädd för att nånting ska hända med Ebba och nervös för skol...

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards