livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 25 september 2012

Av Tina Köppä - 25 september 2012 12:59

Han bara växer och växer min lilla pojke..

Det har gått med en jädrans fart i utvecklingen den senaste veckan och rutiner har blivit riktigt bra.


Rubens-

utveckling:

  • Han ställer sej upp mot saker
  • Går när han stöttar sej mot något (Tex går runt vardagsrumsbordet)
  • Ålar sej fram riktigt snabbt (Över trösklar och saker)
  • Sätter sej upp helt själv
  • Kastar saker (Kan kasta boll fram och tillbaka med än)
  • Säger mamma, pappa, där
  • Dansar som en tok
  • Precis börjat med att försöka balansera helt själv när han står upp och försöker ställa sej upp själv utan stöd
  • Har börjat förstå vilka saker som hör ihop med varandra och kan säta ihop dem

Matrutiner:

  • Gröt eller smörgås till Frukost kl: ca-8-9
  • En hel burk mat till Lunch kl: ca 12-13
  • Gröt till mellis kl: ca 15
  • En hel burk mat till Middag kl ca 17-18
  • Välling vid läggdags 210cl ca 19

Sovrutiner:

  • Vaknar vid 7-8
  • sover ca ½timme vid 11
  • sover ca ½-1timme vid 14 hoppar ibland över den och då blir det vid 16
  • Lägger sej för natten vid ca 19 och sover hela natten!! (har iallafall varit så senaste veckan, innnan dess har han velat haft välling mitt i natten)

Så så ser det ut just nu. Och det går så fort! Men det är skönt att vi har kommit in i riktigt bra rutiner som Ruben verkar nöjd med. Och genom att vi har fått i han en storportion gröt till mellisen så tror jag att vällingätandet på natten har försvunnit. Hoppas det håller i sej så här nu.. *peppar peppar*



Nu ska jag berätta lite om mej själv..

Fick ju nackspärr i torsdagsnatt/Fredags morse och har haft förj*vla ont efter de. Så igår var jag in till närakuten så att en läkare fick kolla på mej, och mycket riktigt, nackspärr var det OCH en inflamerad muskel. Så nu knaprar man starka värktabbleter och är sjukskriven i 10dagar tillvidare, och kommer eventuellt få gå till en sjukgymnast efter de. Får se när man är tillbaka på jobbet igen.

Inte lätt att ha hant om en 9månaders kille som är ganska så stoor för sin ålder, som vill komma upp i mammas famn hela tiden också. Han har varit JÄTTE grinig på mej idag, så vi åkte hem till mormor och fikade med henne, men han fortsatte vara grinig på mamma.

Nu ligger han och vilar middag iallafall, så hoppas han vaknar upp och är pigg och glad på mamma då :)

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards