livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 21 september 2012

Av Tina Köppä - 21 september 2012 16:28

Den ena saken efter den andra händer här hemma just nu..


Först i måndags så fick Calle världens inflamation i tandköttet, svullen och ont så han knappt har kunnat äta.

Sen så ramla Ruben och slog i munnen i bordskanten så han började blöda.

Och imorse så vakna jag av att nacken knaka till rejält och fått världens nackspärr på vänstersida, kom inte ens upp ur sängen utan calles hjälp.


Men vi har haft det mycket trevligt också trotts skador och liknande..


I Söndags så var vi ut i svampskogarna runt om här i järlåsa, hittade på både lite svamp och blåbär. Morfar och Gabbe var också med. Ruben fick vara med och inviga sin ryggstol på pappas rygg. Han trivdes verkligen i den och somnade till och med trotts att det guppade.


På måndagen så var jag ledig och jag och Ruben tog det lugnt, men på Tisdagen så var vi redan less på att bara vara hemma så då tog vi en tripp ut till Rasbo där gammelmormor och gammelmorfar bor. Dom blev jätte glada över att vi kom, och Gammelmormor skratta så mycket att tårarna spruta åt Rubens knasiga grimarser och ljud :)

Vi kom därifrån med en hel påse full med plommon, plommonkräm, gurka, tomater och en massa fina bildböcker åt Ruben..


Onsdagen och Torsdagen så jobbade jag, och var helt slut sååå trött. Tror fortfarande att lite av förkylningen sitter i.


Och imorse när jag skulle kliva upp så knakade nacken till! Lyckat, då jag hade sett fram emot att äntligen få en ledig helg tillsammans med familjen, då vi planerat att rensa på skit här hemma och köra till tippen med.

Jovist får jag en helg med dem nu, meeen jag kan bara ligga på sofflocket och titta på dom eller sitta på en stol som en stelopererad kärring!! Med vetekudde runt halsen.


Kan inte bära min lillekille, och inte leka eller busa med honom. Då han är väldigt mammig av sej också så kommer han ålandes emot mej och hänger i benet och vill att jag ska ta upp honom, MEN DET GÅR INTE :(

Han är jätte sur på mej och undrar säkert vad han har gjort för fel eftersom mamma inte vill ta upp honom <3



Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards