livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 9 september 2012

Av Tina Köppä - 9 september 2012 22:14

Har precis kommit hem och hoppat i min One Piece. Ruben sover hos mormor, för imorgon så ska både jag och Calle jobba...


Det har varit full fart den här veckan Säg nån veckan som inte är det :P

Onsdags så hade vi ju planerat att åka till elin och små tjejerna, men så blev det inte. Ruben blev allt sämre under onsdagen och mot kvällen så fick han även feber, 39.1 :( Då blev jag orolig, men mormor trodde hon skulle klara av at vara barnvakt. Och jag tvekar inte en sekund på det heller! Men vi skulle ju iväg och bowla och fira morfar, så det fick bli en nykter kväll och jag agerade chaufför istället. Ifall ruben skulle bli sämre, så vill man ju kunna vara körbar.


Vi hade iallafall en mycket trevlig kväll! Kom 2:a på bowlingen och vi åt gott efteråt :)


På Torsdagen så var Ruben mycket piggare och febern var borta, men en snorig liten näsa var kvar. Så det fick bli en lång promenad med lek i lekparken här i Järlåsa. Kände dock av någon slags träningsvärk i benen och armarna men tänkte inte så mycket på det. Men mot kvällen så blev den bara värre och värre och efter ett tag så fick jag feber också. Kunde inte sova på hela natten då de värkte i benen och jag som skulle upp och jobba klockan 7, INTE KUL!!


Blev såklart hemma på fredagen, och som tur var så var Calle också hemma. Jag blev nämligen sängliggandes HELA dagen!


På lördagen så mådde jag lite bättre ingen feber, men fortfarande ont i kroppen. Plus att Lingon veckan började då också, som pricken på i:et. Jag som har sååån jääädra väärk!! Knappra värktabbletter, jomenvist!


Mot kvällen så hade vi lovat Morfar/Pappa sen länge att vi skulle vara barnvakt åt mina små syskon. Så vi åkte hem till dom, morfar åkte iväg.

Det fick bli en Pizza och filmmys kväll med ungarna. Och allt gick jätte bra, Ruben somna vid 7, Wille och Felicia vid 10 och jag och Calle halv 12.


Idag/Söndag så vaknade Ruben vid 8 och Wille och Felicia vid 9. Vi satte oss allihopa i soffan och kollade på morgonBolibompa så att morfar fick lite sovmorgon. Wille mös och lekte så gulligt med Ruben i soffan och efter bolibompa så åt vi frukost. Ruben la sej och vila lite efter frukosten och det var tur de. För när han vaknade så åkte allihopa ner på stan in till stadsparken och lekte av oss, efter de så åkte vi upp till Gammelfarmor och gammelfarfar. Dom blev super glada över att se oss och det var faktiskt första gången som Calle fick träffa min farmor och farfar :)

Vi blev kvar där i 2-3timmar.


Ruben var heeelt slut efter vi hade varit där. Han somnade ganska så omgående i bilen på väg hem till mormor, där han ligger och sover nu :)



Måste berätta en annan sak också. På facebook så finns det en köp och sälj grupp för uppsalabor. Där har jag lagt upp en del annonser med kläder och saker som Ruben växt ur eller inte använder. Och det har gått riktigt bra med affärerna den här veckan, har lyckats sålt saker för ca 2000kr BARA DEN HÄR VECKAN!!

Snabbt och smidigt har det gått också så är riktigt nöjd, men har en hel del kvar att sälja :P

Känns som att det är bättre att sälja iväg kläder och liknande för en liten slant än att slänga eller ge bort. eller att det ska ligga och bli förstört.


Nu ska jag chilla i soffan ett tag sen så blir det nattinatti för jag ska upp tidigt imorgon, jobb 7-17..

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards