livetsomtinaochmamma

Direktlänk till inlägg 3 november 2014

November

Av Tina Köppä - 3 november 2014 00:28

Ännu en vecka har gått och ännu en månad förbi.
Nu i helgen så har vi haft riktigt familjemys och kramats i mängder, ätit gott och gosat.
Dock så har jag fått trilskats med denna förbannade huvudvärk och det känns som att jag vaknat bakis varenda morgon.
Så j*vla jobbig!
Den sitter liksom i hela tiden och det ända som tar bort den är ipren..


I fredags så var de halloween, de firade vi med lite shopping av kläder och köpte hem god mat och kvälls snacks.
Ruben och jag klädde även ut oss och Ruben fick en väldigt rolig upplevelse..
Han fick nämligen måla mej hur han ville med vit ansiktsfärg och smink.
Oj så han hade kul åt de :)

2 söta spöken

Vi lyxade även till de med lite gott rött vin och rökta räkor på kvällen

Calle tog Ebba fredagnatten så jag skulle få försöka sova bort huvudvärken men det gick inge vidare då jag vakna ändå och hade ont i huvud och nacke.

På lördagen så åkte jag och ungarna till mormor och morfar så calle fick vila ut.
Hos mormor och morfar så hade vi de riktigt mysigt.
Ruben hjälpte morfar i garaget med och byta till vinterdäck på min bil.
Jag, mormor och Ebba var inne och snacka skit snack och kolla på kläder.

Eftersom jag inte hade tänkt på att dem skulle gå och inte tagit med nå ytterkläder att leka i så skrapade vi ihop av vad vi hitta hemma hos mormor
Detta blev resultat

En gammal regnjacka och skalbyxor ifrån grann jäntan som var på tok förstora, mössa, och morfars meckarkeps

Det regnade som bara den ute men dom var ute ändå i ett par timmar och när vi ropa in dem för lunch så var dem så fryssna och trötta. Så efter lunchen så lade sej morfar Ronny och Ruben i soffan och kolla på Youtube på surfplattan

Mot kvällen så åkte vi hem och hämta calle och tog en vända in till stan.
"Vi ska på restaurang"
Ropa Ruben stolt i bilen

Rubens beställning:
"Jag vill ha en Pizza med ost, skinka, tomat och ananas på..
Och apelsin dricka, läsk.. Fanta"
Ruben fick en ananas barnpizza och ha satte genast igång att ta bort alla ananas bitar och la dem i en hög. Sen åt han nästan upp hela pizzan.
Och eftersom han var så duktig så tyckte vi att ha skulle få välja en efterrätt..för det ska man ju få när man är på restaurang tyckte han.

När vi kom hem så fortsatte myset och vi gick alla och la oss tidigt


Idag så åkte killarna iväg först på gympan, kom hem åt lunch och sen så åkte dem hem till ett par kompisar.
Jag och Ebba låg först och slappa på soffan. Och efter lunchen så tänkte jag även vila då men då var de full rulle på Ebba så det blev vika, tvätta och hänga tvätt istället.
Skönt att bara få lulla hemma själv med Ebba iallafall, denna dag då huvudvärken varit som värst.

Men lite familjemys blev det nu på kvällen iallafall, Ebba hos calle och ruben hos mej.
Gos ungar :)

Denna lilla tös har varit väldigt hungrig utav sej den här helgen och idag så chockade hon mej med att suga i sej en flaska på 200ml utan några spyor.. haha
Spännande och se hur viktkurvan kommer bli på denna dam. Hon känns ju väldigt lika Ruben i kroppen fast han vägde vid den här tiden runt 1kg mer än va Ebba gör.


Imorgon så ska jag till sjukgymnasten och kolla min nacke. Och jag hoppas nästan att det ska vara något som är fel på den som dom kan återgälda på en gång så spänningarna och huvudvärken släpper!
Wish me luck!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Köppä - 17 december 2014 23:25

En 3åring och en 4månaders + En mamma som pluggar Och En pappa som jobbar = Fullt ös, medvetslös!! Ja tiden går riktigt fort som sagt. Och som jag nämt förut så önskar jag ibland att dagarna vore längre. Ruben har nu fyllt 3år och h...

Av Tina Köppä - 4 december 2014 23:48

Ja ni.. Denna december månad är en stress för många. Hinna handla julklappar, luciafirande, julaftons planeringar, vem ska man fira med, vad när hur ska vi hinna?! Plugga också.. Ja plugga ska man ju göra också, kanske inte den smartaste tiden att...

Av Tina Köppä - 26 november 2014 23:52

Ja de är lite speciellt att plugga hemma med 2 barn. Men det gäller att utnyttja och lägga upp tiden rätt så går de bra. Min största motgång just nu är att Ebba inte sover nå vidare på nätterna och behöver medicinen som hob blir orolig av och näsd...

Av Tina Köppä - 25 november 2014 11:06


Vaken natt igen. Ebba sov som en prutt inatt igen Hon liksom somnar, vaknar, somnar, vaknar Somnar om om hon får nappen, kommer upp i famnen eller ammas. Vi har sovit i gästsängen för att grabbarna ska få lite lugn och ro, och jag blir lugnare...

Av Tina Köppä - 24 november 2014 22:51


Fick knappt någon blund inatt Ebba knorra och greja hela natten, ammade varannan timme, vaggade och sjöng. När hon väl hade somnat så kunde inte jag sova på grund av rädsla och nervositet. Rädd för att nånting ska hända med Ebba och nervös för skol...

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards