livetsomtinaochmamma

Alla inlägg under februari 2012

Av Tina Köppä - 16 februari 2012 10:45

Jag har haft en underbar start på dagen.


Klev upp halv 9 och gjorde i ordning kaffe till mej och flaska till Lilleman, hann även att gå på toa innan han vaknade. Sen så låg vi kvar en låång stund i sängen och sjöng och jollrade som vi gör varje morgon. Ett glatt humör på oss båda och nu äter jag frukost/lunch samtidigt som Lilleman sover middag.


Idag ska vi till BVC och mäta och väga Ruben, alltid lika spännande att se hur mycket han har växt.

sist så vägde han 6,2kg och var 61cm lång och det var för två veckor sen.


Har du som läser ockå barn? Hur mycket hade dom växt vid 10veckor?


Om jag får tid ikväll så ska jag uppdatera er om hur mycket han har växt och lägga upp lite bilder.


Tjingeling!!

 

Lilla Ruben från gårdagens träning :)

Av Tina Köppä - 15 februari 2012 14:23

Hej Hallå!

Har nu skapat en blogg för mina nära och kära så att dom lättare ska kunna följa min och Rubens vardag. Samt ett hjälpmedel för mej själv att komma ihåg Rubens utveckling. Men det kommer bli riktigt roligt och se om det finns andra där ute som vill följa min blogg.


Igår så var det alla hjärtans dag <3

Vaknade då av en väldigt glad son bredvid mej, Vi tillbringade dagen hemma hos mormor/mamma, med mys-lunch och ett varmt bad innan vi åkte hem och möttes av pappa/C. Som hade köpt rosor och mat till mej och så fick jag en hand-dammsugare. Haaha Vilken romantiker man har. Av mej så fick han rosor och en storask med lösgodis.


VI FICK HÖRA RUBEN SKRATTA FÖR FÖRSTA GÅNGEN IGÅR

Jag stod med Ruben i famnen och pratde med C samtidigt som han lagade mat. Och när C bankade köttet med stekpannan så brast Ruben i skratt. Ååå som vi började skratta allihop och jag höll på att få tårar av lycka. Det kändes så underbart i Mamma-hjärtat.


Hoppas att du också hade en underbar alla hjärtans dag!


Kramar Tina och Ruben

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards