livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 16 februari 2012

Av Tina Köppä - 16 februari 2012 22:22

God kväll kära läsare!


Har varit en lite jobbig dag idag då lille R har haft svårt att komma till ro, men nu har C matat honom och lagt honom i spjälsängen och det är alldeles tyst här hemma, skööönt. Det gör så ont i mamma-hjärtat när R är ledsen och skriker och man inte vet vad man ska göra, tror dom flesta mammorna känner igen sej. Synd med en dag som började så bra :(


Men idag har vi varit på BVC iallafall som gick sådär för R och C.

Det började med att BVC-tanten var en halvtimme försenad så R hann att ledsna på att sitta stilla och vänta. Och C blev tvungen att gå själv med R då efter som jag skulle iväg till barnmorskan på efterkontroll samtidigt.

Min kontroll gick jätte bra men R:s kontroll gick lite sämre då han bara hade skrikit rätt ut när han såg BVC-tanten och ville inte alls klä av sej och vägas och mätas men dom hade lyckats på ett ungefär. Stackars mammas lilla plupp :(


Trotts Lillemans humör idag så mår han bra och växer som han ska, kanske något över sin kurva men vist är det väl för sött med goa och runda små barn?

  Mitt lilla bustroll  

 

10v+2d = 6680g och 62,5cm


Av Tina Köppä - 16 februari 2012 10:45

Jag har haft en underbar start på dagen.


Klev upp halv 9 och gjorde i ordning kaffe till mej och flaska till Lilleman, hann även att gå på toa innan han vaknade. Sen så låg vi kvar en låång stund i sängen och sjöng och jollrade som vi gör varje morgon. Ett glatt humör på oss båda och nu äter jag frukost/lunch samtidigt som Lilleman sover middag.


Idag ska vi till BVC och mäta och väga Ruben, alltid lika spännande att se hur mycket han har växt.

sist så vägde han 6,2kg och var 61cm lång och det var för två veckor sen.


Har du som läser ockå barn? Hur mycket hade dom växt vid 10veckor?


Om jag får tid ikväll så ska jag uppdatera er om hur mycket han har växt och lägga upp lite bilder.


Tjingeling!!

 

Lilla Ruben från gårdagens träning :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards