livetsomtinaochmamma

Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Sjukstuga här hemma

Av Tina Köppä - 27 januari 2013 19:54

Det blev inget dop för oss igår. Tyvärr!

Vi som så gärna hade velat åka på det för att äntligen få träffa lilla Saga och alla andra vänner och bekanta.

Men så blev det inte.

För precis när vi hade kommit in till Uppsala och skulle bara till och köpa en varsin burgare på MAX så slänger Ruben ur sej världens kast spya! 3 GÅNGER!


Så det blev bara till och vända om hemmåt.


Senare under dagen så verkade han hyffsat pigg, han var glad och sprallig och sprang runt och busade, dock så ville han inte äta så mycket, fick mest i sej yoghurt, saft. vatten och lite gröt.

När han gick och la sej så drack han upp hela vällingen och somna på en gång vid 19.

Men vaknade sedan upp vid 22-23 och började hosta och sedan så hörde vi hur en spya kom.

Och det var bara till och ta bort alla sängkläder, dit med nya och sen så hade vi så svårt att lägga tillbaka honom eftersom vi tyckte så synd om han, så han fick ligga med oss ett tag och kolla på tv, tills han somnat och vi la honom i sin säng.


Han har iallafall sovit bra inatt, och vaknade 07.30

Han har varit lite hängigare idag och mest velat suttit i knät och myst. Maten har gått lite bättre, en halv macka till frukost, lite yoghurt som mellis, nudlar och sparrissoppa till lunch (åt ganska mycket) En halv macka till mellis och en halv potatis till middag. +att han har gått och små druckit ur sin vattenflaska hela dagen och druckigt ett glas saft.

18.30 så gav han upp och ville gå och lägga sej, vilket var helt okej, och han tule-trasa hade precis torkat och efter ha fått en tvätt ifrån spyan och han blev jätte glad när han fick lägga sej och gosa med den.

Dock så ville han inte ha någon välling och men somnade på en gång.

Så får väl se om han kommer vakna hungrig inatt eller pga av nått annat..


Själv däremot mår lite bättre, jag har också varit lite små krasslig här i veckan, bihållerna spökar fortfarande, men min huvudvärk har släppt och jag har äntligen lyckats sova riktigt bra den här helgen! Har ju sovit som en påse skit de senaste två veckorna. Kanske pga att Calle ej har varit hemma eller så är det nått annat. Sjukt skönt iallafall att äntligen kunna sova gott. ÄR SJUKT UTVILAD NU! :)


Imorgon så ska jag sitta på kurs ett par timmar på förmiddagen, och Calle jobbar. Så mormor kommer över hit och hjälper till med Ruben. Hoppas han mår lite bättre då och att det går bra.

Ruben har ju varit välldigt mammig nu eftersom tänderna är på väg, och så har han varit varje gång när en tand kikat fram. Jobbigt ibland, men samtidigt en väldigt skön bekräftelse att han känner trygghet hos mej.


Usch ja, nu börjar jag gäspa som bara den. Ska slänga mej i soffan och gosa in mej i en filt nu :)





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Köppä - 17 december 2014 23:25

En 3åring och en 4månaders + En mamma som pluggar Och En pappa som jobbar = Fullt ös, medvetslös!! Ja tiden går riktigt fort som sagt. Och som jag nämt förut så önskar jag ibland att dagarna vore längre. Ruben har nu fyllt 3år och h...

Av Tina Köppä - 4 december 2014 23:48

Ja ni.. Denna december månad är en stress för många. Hinna handla julklappar, luciafirande, julaftons planeringar, vem ska man fira med, vad när hur ska vi hinna?! Plugga också.. Ja plugga ska man ju göra också, kanske inte den smartaste tiden att...

Av Tina Köppä - 26 november 2014 23:52

Ja de är lite speciellt att plugga hemma med 2 barn. Men det gäller att utnyttja och lägga upp tiden rätt så går de bra. Min största motgång just nu är att Ebba inte sover nå vidare på nätterna och behöver medicinen som hob blir orolig av och näsd...

Av Tina Köppä - 25 november 2014 11:06


Vaken natt igen. Ebba sov som en prutt inatt igen Hon liksom somnar, vaknar, somnar, vaknar Somnar om om hon får nappen, kommer upp i famnen eller ammas. Vi har sovit i gästsängen för att grabbarna ska få lite lugn och ro, och jag blir lugnare...

Av Tina Köppä - 24 november 2014 22:51


Fick knappt någon blund inatt Ebba knorra och greja hela natten, ammade varannan timme, vaggade och sjöng. När hon väl hade somnat så kunde inte jag sova på grund av rädsla och nervositet. Rädd för att nånting ska hända med Ebba och nervös för skol...

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards