livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 29 juli 2012

Av Tina Köppä - 29 juli 2012 21:14

Känner mej sjukt dålig på att uppdatera just nu, men jobbar så mycket så hinner inte med att sitta vid datorn..

Men idag har jag varit ledig!! :)


Var även ledig måndag, tisdag och onsdagen den här veckan och den tiden ville jag endast spendera på min familj.

Jobbar ju lååånga pass, 14 timmars. Så mina pojkar sover när jag åker på morgonen och sover när jag kommer hem. Så tråkigt men nu är det bara en vecka kvar att jobba så sen så blir det ledighet i 4veckor innan jag hoppar på 100% på mitt gamla jobb, med 8timmars pass 07-15. Ska bli skönt att få lite ledighet igen och ägna sej tid åt min lilla familj <3<3


I Måndags när jag var ledig så tog jag tag i städningen här hemma, och på Tisdagen så kände jag att jag ville göra något kul när jag ändå var ledig. Så det fick bli en tripp ut till Rasbo och hälsa på gammelmormor och gammelmorfar. Calle jobbade, så Jenny och Niklas följde med istället och Ruben såklart!


Vi stannade till på Ica Väst och handlade lunch och middag och åkte sedan för att överraska dem.

Dom blev jätte glada när vi kom! :D


Vi fikade, åt god mat och mös hela dagen. Blev även en tur upp i skogen hos dem och Jag och Jenny plockade en hel korg full med kantareller på ungefär 20min. Ruben fick vara hos gammelmormor så länge och hon njöt och tyckte det var såå roligt att få ta hant om honom själv ett tag :)


Mot kvällen så kom kortleken fram, Ruben hade dock svårt att komma till ro och somna så han fick sitta med och spela och vid 22tiden så åkte vi hem, han slocknade i bilen på en gång...



Ruben i gammelmormors knä

     

Ruben ligger och busar hos Gammelmormor och Gammelmorfar



På Onsdagen så åkte jag, Ruben och mormor till Gränby Centrum för lite shopping. Mötte bland annat upp en tjej som skulle sälja en läragåvagn. Den var jätte fin med bamsemotiv på, 100kr snabb och smidig affär ;)

Sen så blev det lite kläder åt både mej och Ruben. Han har ju nu växt ur alla 68:or på kläder och det är 74-80 som gäller nu.


Jag och Calle mätte honom med tummstocken här i veckan och då visade de sej att han var 74-75cm lång


 

Min lilla bäbis är inte så liten längre



Sen så har jag jobbat 8-22 torsdag, fredag och lördag. Fick dock sluta lite tidigare på lördagen och åkte då och hämtade mina grabbar hos en kompis i Björklinge.

Och gissa om någon blev glad över att få se mej?!

Ruben tok smilade och skrattade och ville till mej på en gång. Han hade ju inte sett mamma sin på 3dygn.

Åååå så vi mös, vilken bekräftelse av kärlek man får!! Rätt in i mamma-hjärtat!! <3


       

Mammas gobit, Älskar honom sååå mycket! <3



Och en NYHET!!

Min bror Jimmy och hans flickvän, har varit i Spanien i en vecka nu, dom kom hem igår.

Och dom har FÖRLOVAT sej där!! Grattis Grattis Grattis!! Önskar er all lycka i framtiden! <3


Vi var och firade dem idag hela STORA familjen. Jag, Calle, Ruben, Mormor, Ronny, Jenny, Niklas, Tomas, Ylva, Gammelmormor och Gammelmorfar. Vi hade alla lagt ihop pengar och köpt en hel serie med glas.




 

Avslutar med en fin bild av mej och Ruben imorse,

dålig kvalite då jag tog den med mobilens kamera som sitter framtill så vi kunde se oss i displayen



Nu ska jag gå och lägga mej, ska upp och jobba imorgon kl 8. Jobbar Måndag, tisdag och onsdag, sen så är det personalfest på tordagen, ledig fredag och jobba lördag och söndag...


Godnatt!!

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards