livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 17 april 2012

Av Tina Köppä - 17 april 2012 10:47

Hej på er alla nu är det dags att damma av bloggen lite grann.


Vi har varit magsjuka, förkylda, haft fullt upp med att fira påsk på deverse ställen och fördelsedagar. Samt plugga.

Så har inte haft kraft och ork för att sitta vid datorn.


Nu mår vi lite bättre iallafall endast lilleman som fortfarande är lite snuvig och svår med maten. Så han sover rätt mycket om dagarna nu i sittande ställning för att inte näsan ska täppas till. Men det verkar gå åt det bättre hållet nu iallafall.


Som tur är så är han en väldigt glad gosse ändå :)

 



Han har ju till och med hunnit blivit 4 månader nu, och på tordag så ska vi till Bvc på 4½ månaders kontroll. Spännande med tanke på att vi inte har varit där sen han blev 3månader. Ska bli kul och se hur han ligger till i kurvan och hur mycket han växt,


 

Nya stället att hänga på.

Han står i soffan och hänger på ryggstödet, har ställt upp en spegel i fönstret så han ser sej själv.

 Där brukar han stå och prata.



Vi har även varit hemma hos mormor en hel del nu och gjort henne sällskap. Förra Tisdagen så åkte hon in och opererade sitt knä som förhoppningvis kommer att bli bra nu. Vilket innebär att hon nu sitter i rullstol och inte kommer så långt utanför huset.



 

Tur att lilla jag kan sitta i hennes knä och åka runt med henne



 

Att hålla i flaskan med handtag är inga problem heller, kul att få bestämma själv när man vill dricka



Bra att dom kan göra sällskap av varandra vid tvn också :)



 

Att ligga i vagnen är något som man bara gör när man ska sova. Annars så vill jag ju sitta upp



Tiden går fort fram alltså, för inte alls så länge sen så låg han lungt och stilla i ens famn och jollra lite och åt från ens bröst. Nu vill han ha leksaker att pilla med, ska sitta med vid matbordet när vi äter, endast sittläge som gäller när han är vaken, bara gröt som duger på morgonen annars så äter han inget och älskar att stå upp med stöd av mamma eller pappa :)





Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards