livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Tina Köppä - 8 november 2012 22:49

En sak som jag har glömt att berätta är att jag och Calle har börjat med en ny diet, Vi ska testa på LCHF-dieten och den ska vi köra stenhårt på månaden ut. Så NO SUGAR för oss på en månad!!

Däremot så har det inte blivit någon träning för mej den här veckan pga lingonvecka= illamående, trötthet och värk. Så extra jobbigt känns det just nu när det gäller sötsuget, men va f*n, det är bara till och bita ihop. Beach 2013 får man ha som mål.


Det roliga med LCHF-dieten är att man måste komma på en massa nya maträtter, och den kändes som att det kom i rättans tid efter som jag har haft sån torka på matidéer den senaste tiden. Så nu är kylskåpet proppat med färska grönsaker och frysen fylld med kött.


Förutom rent socker som man känner sug efter så är man sjukt sugen på vit, gott, rostbröd just nu.

Jag och Calle såg en reklam igår där dem åt bröd, åt det bara vattnades i munnen på oss båda två!

Så därför började vi googla på LCHF-bröd och då fick vi upp ett recept på "Oopsies". Så ikväll gjorde vi i ordning det tillsammans med ChiliConCarne på ett annorlunda vis. Och det blev riktigt gott faktiskt.

+att det tydligen ska vara riktigt gott att rosta dagen efter

Så kanske kan man få en brödbit till frukost imorgon ;)


Ruben verkar vara i någonslags "trottsfas", han lyssnar inte alls på mej som han har gjort förut, testar verkligen gränserna just nu. Kan dom verkligen hamna i trottsfaser redan? Är dom så smarta?

Men trotts hans testande av mammas tålamod och allt som händer just nu så är jag ändå på ett välldigt bra humör och har bra energi..



Okej då mamma, jag hjälper till och diskar lite..

 



Av Tina Köppä - 8 november 2012 12:07

Måste nog börja ställa klockan när vi ska iväg på saker tidigt. Men man tror ju inte att man ska behöva göra de, då man oftast brukar bli väkt av lilleman runt halv 8 -8.


Igår så skulle vi iväg till Leo´s lekland igen. Och vi hade planerat att vara där tills då de öppnade, alltså klockan 10. Och innna de så skulle vi hinna med och hämta upp Faster Jenny, Marina och Jakob.


Vi vaknade halv 9, så det fick bli snabba puckar den morgonen, på med kläder, i med frukost, packa skötväskan och sedan åka :)


Ruben var som tur välldigt hjälpsam så det gick hyffsat snabbt och vi var vid leo´s kvart över 10..


En riktigt mysig och rolig dag! Grabbarna fick leka av sej ännu mer och det märktes att dom kände igen varandra nu.


     


Vet inte vem som igentligen tyckte att det var roligast att vara på Leo´s, Jenny eller grabbarna?




Efter att vi hade lekt av oss och kände att magarna började kurra så åkte vi hem till Jenny och hon fixade lunch åt allihopa. Ruben och Jakob somnade på en gång i bilen, helt slut efter att ha krypit runt och kläntrat överallt. Kändes dumt att behöva väcka upp dom när vi skulle gå in. Men Jakob somnade om på en gång i sängen medans det räckte med 10min vila för Ruben, han var det fortfarande ull fart på.

Vi åt lite mat och sedan så vakna Jakob och han var inte allt för nöjd, något besvärdade honom så han var ledsen hela tiden.


Och då skulle ni ha sett vilken underbar unge man har, Ruben gick fram med Jakob´s napp till honom men det hjälpte inte. Så då tog Ruben sin egen napp och gav till honom och den ville Jakob ha, och så fortsatte Ruben att vara jätte gullig mot honom, han gav honom leksaker och klappade snällt på Jakob.

Sååå sött!


 

Myspys med Faster



Idag så gick vi upp vid halv 8, jag var dö trött men det var inte Ruben.

Full fart med lek och bus direkt på morgonen, ingen förmiddagsvila blev det heller. Han har varit på riktigt bus-humör och krypit från ena rummet till det andra och hittat på rackartyg. Bland annat kastat ut alla toarullar ur hyllan, rotat i sophinken (Blä), packat ut skötväskan, kastat ut en hel kortlek på vardagsrumsgolvet, och tömt en låda med massa sladdar i, plockat ur sina kläder ur garderoben.. Ja det var lite vad han har pysslat med idag, medans jag har försökt städa lite.


Nu ligger han och vilar och jag ska äta lite lunch i lugn och ro tänkte jag..



  

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards