livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 6 november 2012

Av Tina Köppä - 6 november 2012 19:52

Min lille skrutt blir 11månader idag.. Och om 1månad fyller han 1ÅR!! Galet!!

Så nu sitter man och planerar han 1års kalas och snart så är det dags att skicka ut lite födelsedagskort till kompisarna :)



Vi har hunnit gjort en hel del sen jag skrev sist (därför jag inte haft tid och ork att skriva :P )


I fredags så var vi iväg till Thun´s efter att jag hade varit hos sjukgymnasten, och det blev nästan som en släktträff där borta. Gammelmormor, gammelmorfar, mormor, morfar Ronny, moster och jag och Ruben.

Det var skönt när vi var så många för då kunde Ruben bollas runt bland alla så han höll sej nöjd och mammsen kunde få shoppa i fred ;)


 

Sitta i kundkorgen var inte en sån tokig idé, då jag hade glömt att ta med barnvagnen



I Lördags så var det full fart då med, då var vi nämligen till Leo´s Lekland

Jag, Ruben och moster Jenny åkte dit tillsammans, perfekt då det är gratis för vuxna och barn under 1år. Så det var bara till och kliva in och leka hur mycket man ville. Efter ett tag så dök även morfar, moster Frida, Kusin Sara och Kusin Sandra upp. Riktigt kul hade vi, och Ruben verkligen älskade bollhavet, han kasta sej och simma runt bland bollarna. Haha


         

Bus med morfar vid den läskiga vullkanen

 

Inte så jätte bra bilder, men Ruben tyckte verkligen om ruchkanorna

 

Super suddig bild, Ruben och jag åker den stooora kanan. Vilket han ville om så fort vi kommit ner


 

Full i bus, kryper runt och gör sin fina grimars


 

Så här gör han så fort han blir full i bus och tänker göra sattyg



I Söndags så blev det ännu mera bus för då kom Calles kusin Marina från bollnäs och hennes lilla son Jakob på besök. Såå kul att träffa dom och Ruben och Jakob fick äntligen träffas igen. Dom sov kvar här tills igår vilket resulterade i en ganska jobbig natt. Varken Jakob eller Ruben är speciellt vana vid andra barnsskrik och Jakob hade svårt att komm till ro på kvällen/natten så Jakob prata och skrek och då vaknade Ruben och skrek och så gick det fram och tillbaka i omgångar tills Ruben fick välling, då hamnade han i djupsömn och stördes inge mer och Jakob kunde slappna av också.


Igår så var både jag och Marina trötta efter natten, Calle stackarn hade åkte till jobbet medans vi sov.

Så det blev en lugn och mysig förmiddag iallafall, barnen var nöjda och lekte och mammorna fick sitta i soffan och snacka skit. Sen så åkte vi hem till faster Jenny. Marina och Jakob ska sova där resten av veckan innan dom åker hem igen.

Vi hade iallafall en fortsatt mysig dag hemma hos henne och Ruben och Jakob uppskatta det säkert också fast dom båda mest leker för sej själva.


 

Jakob och Calle sitter och trummar

 

Jakob och Ruben (som självklart ska grimasera)

 

3 stiliga killar (Det var riktigt svårt att få en bra bild på dem)

 

Calle visar pojkarna hur man ska klappa katten och inte slå eller rulla på honom. Haha



Idag så har inte jag mått så jätte bra, har varit skit trött och mått illa. Så hoppade därför över träningen nu ikväll. Det känns lite sådär, men ville inte åka iväg om jag ändå inte kan prestera som jag vill. Får bli hårdare pass på torsdag. Förresten så har jag ju glömt bort att berätta hur det gick att hoppa in i den andra gruppen på Kick&thaien, det var tufft kan jag säga!! Högt tempo som fan och eftersom jag hade träningsvärk fortfarande så kom mjölsyran i armarna efter typ 15min! Skit jobbigt att hålla upp mitsarna, men jag kämpade mej igenom hela passet och svettet sprutade. Sköönt! Fick också skön massage dagen efter som jag kände mej väl förtjänt av, sjukgymnasten gav mej även bra tips på strechövningar ;)



Imorgon så ska vi träffa Faster Jenny, Marina och Jakob, Då ska vi till Leo´s Lekland igen så pojkarna får leka av sej :)




Avslutar detta inlägg med en bild som jag tog i dag genom kösfönstret, inte så bra bild men man ser ju iallafall att domherrarna har kommit. vi brukar ha en sisådär 10-15 stycken båda hanar och honor som hänger här på vintern

 


Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards