livetsomtinaochmamma

Alla inlägg den 4 december 2014

Av Tina Köppä - 4 december 2014 23:48

Ja ni.. Denna december månad är en stress för många. Hinna handla julklappar, luciafirande, julaftons planeringar, vem ska man fira med, vad när hur ska vi hinna?!

Plugga också.. Ja plugga ska man ju göra också, kanske inte den smartaste tiden att sätta sej vid skolbänken efter 4års uppehåll.

Och födelsedagar har vi ju också..
En morfar, en moster/lillasyster och så klart Ruben

Ruben fyller hela 3år!

Jag har planerat och bakat för 40 pers, vi kom fram till att det var lika bra att hyra byggdegården och fira där när Ruben fyller år. Bara min familj på min sida är ju ca 20st. Och alla vill såklart komma och fira. Så hur ska man kunna minska antalet?
Dela upp på olika dagar, ja de har vi testat dom 2 tidigare åren men det blir bara kaos. Dela upp på 40 på ca 8 Pers/dag, ja de blir ca en veckas firande eller 2 helger kalasande och så julafton på de.
Nej det uppskattas icke från varken föräldrarna eller barnen.
Man är helt färdig då, och dom sista gästerna som kommer orkar man knappt vara social mot och tårta?! Nej den är uppäten för länge sen och göra en ny kan dem glömma.

Så i år kör vi allt på en och samma dag!
All in one day!
Happy birthday!

Ruben har fått gå hemma med mej hela den här veckan och det har varit så skönt, för nu är förkylningarna på väg bort och jag vill inte få in några nya baciller i mitt hus!!
Därför har han fått vara hemma.

Ebba hon växer och står i, riktigt stark liten tös som bara vill sätta sej upp. Höll även på att rulla runt i dag men filten stoppade henne så hon rulla tillbaka.
Fötterna har hon börjat upptäcka nu och min amning har runnit till som på nytt igen så hon ammas nästan bara.

En riktig liten busfia som är glad hela tiden.

Har även fått testa gåstol och hoppgunga.
Riktigt spännande och har inget emot att sitta där.
Dock så får man se upp för storebror som gladerligen puttar på

Hon dreglar ju nå kopiöst denna tjej, byter dreglisar varje kvart känns de som och råkar man glömma att sätta dit en så har hon sölat ner bodyn på en gång
Det ska även gnagas på allt just nu, och de gör så sjuuukt ont när hon gor de på bröstvårtorna.

Ruben är helt BLÖJFRI nu.
Inga blöjor på varken dagis, när vi åker i väg eller på natten. Han vill inte ens ta på sej de längre.
( måste få skryta om att han gjorde både nummer 1 & 2 när vi var iväg och handlade här om dagen, alltså på en stor främmande toalett)
Så skönt att det sköts på toa nu :)

Jag måste få skryta lite om mej själv också!
Klarade mitt första prov galant i tisdags!
Endast ett fel och det var ett slarv fel, blev ett sånt där "men åhh, det viste jag ju"
Men skitsamma, känns ju awesome att jag fixade de och det kändes lätt. Så måste ju ha läst in det på rätt sätt för mej.

Har även varit lite busig
Åkte iväg på partaj i helgen med syster min.
Hade skit kul och kom hem med en tatuering på armen.. Lite smått galna, ja
Gjorde en syster tatuering, så nu har vi likadana på våra armar.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards