livetsomtinaochmamma

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2012

8 månader, ledig, kräftskiva

Av Tina Köppä - 11 augusti 2012 11:35

Sköönt att få vara ledig igen, har varit ledig hela den här veckan och bara gosat en massa med mina pojkar :)


I Söndags så var Ruben med på jobbet..

Har ju jobbat i 2år hos en och samma brukare, och han älskar att kolla på hockey. Så vi åker och ser varje Västerås match eftersom han håller på dom, och efter att ha hängt med en hel säsong och fått följt med ner i omklädningsrummet efter varje match så har man mer eller minder lärt känna dom. Förra säsongen, alltså innan jag blev gravid så lurade dem in mej i omklädningsrummet innan alla hade klätt på sej, där på rad stod 10nakna hockeyrumpor!! Ingen dålig syn, men röd som en tomat blev jag!!


Och det roliga med det också, var att veckan efter så visade det sej att jag var på smällen..

Om jag och min brukare skrattat mycket åt de!

Så säsongen som var i vintras var ju inte jag med på men då kunde min brukare berätta för laget att jag hade blivit på smällen efter senaste vistelsen, och alla killarna hade bara stått och gapat och inte trott på han.


Så i söndags blev det upp till bevis, Ruben fick följa med till jobbet och vi åkte till Västerås. Dom hade ispremiär då så vi tänkte överraska dom.

Träffade på lagets chef som jag aldrig pratat med, sa till honom att jag skulle ner i omklädningsrummet nu och göra faderskapstest på alla spelare då det gick lite villt till efter säsongen förra året... Han tappade hakan och blev stum! Hahaha!


Ruben tyckte det var riktigt kul att gå runt inne i ishallen, LAMPOR överallt! Han sträckte sej efterdom och sa "Dä!" till varrenda lampa. Och när vi kollade på träningsmatchen så satt det en äldre dam framför oss, Ruben böjde sej fram hela tiden för att rycka henne i håret. Men lyckades som tur var aldrig..


Efter matchen så var vi lite sega på att ta oss ner till omklädningsrummet så dom flesta hade hunnit gått. Men däremot så träffade vi på matrialansvarige Mio, som sken upp som en sol när vi kom. Såå barnkär trodde jag aldrig att han var, han busade och gullade med Ruben så han skratta hela tiden..




I Måndags så blev Ruben 8månader, tänk att tiden fortfarande går såå fort!

 


Ruben fick en tröja av moster, skor och mössa av mormor och massor av kärlek av mamma <3<3

 

Sen så har veckan sprungit på, vi har hunnit med att fika med min andra brukare som var på besök här hemma, sara kom förbi då också. Vi har träffat Helena och hennes lilla Ludvig på 6månader, träffades i stan. Varit och letat present åt Jimmy och Sara som fyller år, Jimmy den 10 och Sara den 14 Augusti. Och efter mycket fläng överallt så hittade vi tillslut en present åt dom. Jimmy fyllde som sagt år igår, så då var Ruben, jag, gammalmormor, gammelmorfar, Jenny och Niklas dit och sa grattis. Tomas var också där när vi kom.

 

Och Idag så blir det prataj!! Jimmy och Sara ska ha kräftskivekalas idag!

Mormor erbjöd sej att vara barnvakt ikväll så vi fick festa loss lite, och ja det var ju ett tag sen man gjorde de så de ska man väl passa på och göra om man kan.

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Köppä - 17 december 2014 23:25

En 3åring och en 4månaders + En mamma som pluggar Och En pappa som jobbar = Fullt ös, medvetslös!! Ja tiden går riktigt fort som sagt. Och som jag nämt förut så önskar jag ibland att dagarna vore längre. Ruben har nu fyllt 3år och h...

Av Tina Köppä - 4 december 2014 23:48

Ja ni.. Denna december månad är en stress för många. Hinna handla julklappar, luciafirande, julaftons planeringar, vem ska man fira med, vad när hur ska vi hinna?! Plugga också.. Ja plugga ska man ju göra också, kanske inte den smartaste tiden att...

Av Tina Köppä - 26 november 2014 23:52

Ja de är lite speciellt att plugga hemma med 2 barn. Men det gäller att utnyttja och lägga upp tiden rätt så går de bra. Min största motgång just nu är att Ebba inte sover nå vidare på nätterna och behöver medicinen som hob blir orolig av och näsd...

Av Tina Köppä - 25 november 2014 11:06


Vaken natt igen. Ebba sov som en prutt inatt igen Hon liksom somnar, vaknar, somnar, vaknar Somnar om om hon får nappen, kommer upp i famnen eller ammas. Vi har sovit i gästsängen för att grabbarna ska få lite lugn och ro, och jag blir lugnare...

Av Tina Köppä - 24 november 2014 22:51


Fick knappt någon blund inatt Ebba knorra och greja hela natten, ammade varannan timme, vaggade och sjöng. När hon väl hade somnat så kunde inte jag sova på grund av rädsla och nervositet. Rädd för att nånting ska hända med Ebba och nervös för skol...

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards