livetsomtinaochmamma

Direktlänk till inlägg 26 juni 2012

Midsommar, födelsedagar, tänder och jobb

Av Tina Köppä - 26 juni 2012 20:31

Shit! Det känns som att jag inte hänger med alls nu. Allt bara flyger förbi!


Efter att jag började jobba så började klockan att ticka mycket fortare än vad den gjorde innan, och då tyckte jag att tiden gick fort efter att Ruben hade kommit. Nu har det varit mycket som har hänt också, vi har firat födelsedagar, midsommar, jobbat, tänder har kommit..


I Torsdags så tittade andra tanden fram på Ruben, han har alltså fått två tänder inom en vecka! Han har sovit lite oroligt på nätterna på grund av det stackarn, men annars varit väldigt nöjd och allt har varit som vanligt.

Calle jobbade på förmiddagen på torsdagen så jag och Ruben åkte in och hämtade pappa i stan och åkte sedan upp till Gränby och shoppade present till mormor, kläder och mat till midsommar.

Sen så åkte vi hem till mormor och grattade henne, vi bjöds på god mat och fika. Och blev kvar där över natten.


Fredag/Midsommar

Ruben sov bra den natten så jag och Calle kände oss utvilade inför midsommarfirandet. Och att det var strålande väder när man vaknade gjorde ju verkligen inte humöret sämre.

Jag, mormor och Ruben åkte iväg ner till midsommarfirandet i Skogstibble medans gubbarna skulle vara kvar hemma och fixa inför kvällen. Det var mycket folk som vanligt nere i skogstibble och var bara där nån timme.

När vi kom tillbaka hem till mormor så höll gubbarna på att sätta upp björkar i partytältet, MEN dom hade inte hållt på medans vi var borta, för både Pappa Carl och Ronny hade somnat i varsin solstol direkt när vi åkte. Haha

Och det var mitt i solen som dom hade somnat, Pappa Carl som är rödhårig och därmed ganska känslig för solen såg nu ut som en tomat på överkroppen. Hahaha!


Mormor bjöd på sill-lunch och runt fem tiden så kom alla midsommargäster och grillarna tändes. Vi blev runt 30pers och det blev en riktigt lyckad kväll men kanske lite för sen kväll för mamma Tina som inte la sej förrän klockan 2!!

Ruben var dock duktig och la sej halv 9 och sov jätte bra hela natten och ville upp 8 på morgonen dagen därpå :)

Pappa Carl fick sov morgon till klockan 12 :P Han var lite trött i mössan..


På lördagen så åkte vi hem, Ruben var helt slut efter midsommarafton och somnade i mitt knä halv 7 på kvällen, trodde han skulle vakna igen med efter jag suttit med honom i knät i 1timme så gick jag och la honom i sängen, inte ett knysst sa han, han bara fortsatte att sova..


Har sedan jobbat både Söndag och Måndag 8-22 pass. När jag åkt på morgonen så har mina grabbar sovit och när jag kommit hem på kvällen så har Ruben sovit. Men igår så fick jag sluta tidigare på jobbet och kom hem lagom till Ruben skulle lägga sej, och OJ så glad både Ruben och jag blev över att äntligen få se varandra.

Kändes helt magist att få hålla i honom, tänk att två dygn utan sin skrutt kan göra så mycket.


Men det är inte förrän nu när jag har börjat jobba som jag verkligen har förstått att jag har skapat min egna lilla familj. När man sitter i bilen på väg hem efter jobbet så vet man att man har två personer som väntar på en där hemma och så kliver man innan för dörren och får Kramar och pussar från båda två.

De är KÄRLEK de <3<3 Älskar dem båda så otroligt mycket <3

 

Juste, i Söndags så fyllde jag 22år, men som sagt, jag jobbade ett 14timmars pass då :P

Så det blir till och fira mej på Fredag istället. Då kommer Gammelmormor, Gammelmorfar, mormor/mamma, Ronny, Jimmy, Sara och förhoppningsvis min andra äldre syskon.

På lördag så blir det ännu mer kalasande för då kommer Morfar/pappa, Therese, Wille, Felicia och Frida.

 

Nu ska jag lägga mej och chilla lite i soffan innan det är dags att natta kudden. Ska jobba imorgon, 14timmar.

Så pappa Carl blir hemma med Rubis :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Köppä - 17 december 2014 23:25

En 3åring och en 4månaders + En mamma som pluggar Och En pappa som jobbar = Fullt ös, medvetslös!! Ja tiden går riktigt fort som sagt. Och som jag nämt förut så önskar jag ibland att dagarna vore längre. Ruben har nu fyllt 3år och h...

Av Tina Köppä - 4 december 2014 23:48

Ja ni.. Denna december månad är en stress för många. Hinna handla julklappar, luciafirande, julaftons planeringar, vem ska man fira med, vad när hur ska vi hinna?! Plugga också.. Ja plugga ska man ju göra också, kanske inte den smartaste tiden att...

Av Tina Köppä - 26 november 2014 23:52

Ja de är lite speciellt att plugga hemma med 2 barn. Men det gäller att utnyttja och lägga upp tiden rätt så går de bra. Min största motgång just nu är att Ebba inte sover nå vidare på nätterna och behöver medicinen som hob blir orolig av och näsd...

Av Tina Köppä - 25 november 2014 11:06


Vaken natt igen. Ebba sov som en prutt inatt igen Hon liksom somnar, vaknar, somnar, vaknar Somnar om om hon får nappen, kommer upp i famnen eller ammas. Vi har sovit i gästsängen för att grabbarna ska få lite lugn och ro, och jag blir lugnare...

Av Tina Köppä - 24 november 2014 22:51


Fick knappt någon blund inatt Ebba knorra och greja hela natten, ammade varannan timme, vaggade och sjöng. När hon väl hade somnat så kunde inte jag sova på grund av rädsla och nervositet. Rädd för att nånting ska hända med Ebba och nervös för skol...

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Ovido - Quiz & Flashcards