livetsomtinaochmamma

Direktlänk till inlägg 5 november 2014

Allting kan gå i tu..

Av Tina Köppä - 5 november 2014 23:08

Men min mobil kan gå i tusen bitar.,

Jajemen, i måndags så kraschade min mobil. Eller rättare sagt en hög med muggar ramlade rätt ner på displayen när Calle skulle duka fram inför kvällsmiddagen.
Höll på att tappa andan när jag såg vad som hänt och min första tanke var..
" ALLA KORT!!"
Det är mobilen som jag använt när jag tagit kort, alla kort sen Ebba föddes. Och dumt nog så hat jag inte fixat back up på dem.
Men Calle lyckades som tur vara kunna föra över allt från mobilen till datorn. Puh!

Precis innan detta skedde så hade jag råkat tappa ett ägg i golvet.
Vilket Ruben tyckte var värre än mobilen


Jag var hos sjukgymnasten i måndags och det är inte så konstigt att jag haft den hör huvudvärken och ont i nacken. Sjukgymnasten hittade sjuttioelva olika punkter som spände och gjorde ont i ryggen, nacke och huvud. Allt kopplat till huvudvärken. Så nu har jag fått lite övningar för att få igång blodcirkulationen och ska på återbesök på måndag.
Har varit duktig och gjort dessa varje kväll nu och huvudvärken är faktiskt lindrigare.
Men har också gått/joggat 5km varje dag nu.

Så nu hoppas jag på att få igång den här gamla friidrotts kroppen ;)


Ebba gör även hon framsteg.
Huvudet hålls upp länge nu när hon ligger på mage. Vrider och grejar på sej så det dröjer nog inte länge innan hon vänder på sej, åt båda hållen. Det har även börjat komma lite smått skratt men mest som fnitter.

Ligger och spänner magmusklerna.. Och äter upp händerna

Ligger och spanar in Laban

Igår fick Ebba testa att sitta framlänges i bärsjalen för första gången och oj så uppskattat. Hon smilade hela tiden och satt där nöjt medans jag städade och grejade. Och efter ett tag så hade somnat :)


Ruben har varit som en helt ny pojke den här veckan, trotts att han blivit snorig och dann igen. En glad och nöjd kille som gått glatt och trallat hela veckan. Ätit kanon bra, varit yber mysig och allt har flutit på.
Man märker även att dem börjat med julsånger på dagis, igår sjöng Ruben på bjällerklang och idag så var det "tipp, tapp, tipp, tapp" med pek fingrarna upp och ner i luften. Haha så kul och lyssna på honom.

Var på utvecklingsamtal med Ruben igår. Och allt var bra, Ruben är en finurlig liten pojke som kommer med många idéer och leker bra både i grupp och själv.

Lite mellis ute på trappen och pysselstund i stugan

Nu sover alla utan jag så godnatt!

Imorgon väntas lite städning och bakning innan svärmor kommer på besök

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Köppä - 17 december 2014 23:25

En 3åring och en 4månaders + En mamma som pluggar Och En pappa som jobbar = Fullt ös, medvetslös!! Ja tiden går riktigt fort som sagt. Och som jag nämt förut så önskar jag ibland att dagarna vore längre. Ruben har nu fyllt 3år och h...

Av Tina Köppä - 4 december 2014 23:48

Ja ni.. Denna december månad är en stress för många. Hinna handla julklappar, luciafirande, julaftons planeringar, vem ska man fira med, vad när hur ska vi hinna?! Plugga också.. Ja plugga ska man ju göra också, kanske inte den smartaste tiden att...

Av Tina Köppä - 26 november 2014 23:52

Ja de är lite speciellt att plugga hemma med 2 barn. Men det gäller att utnyttja och lägga upp tiden rätt så går de bra. Min största motgång just nu är att Ebba inte sover nå vidare på nätterna och behöver medicinen som hob blir orolig av och näsd...

Av Tina Köppä - 25 november 2014 11:06


Vaken natt igen. Ebba sov som en prutt inatt igen Hon liksom somnar, vaknar, somnar, vaknar Somnar om om hon får nappen, kommer upp i famnen eller ammas. Vi har sovit i gästsängen för att grabbarna ska få lite lugn och ro, och jag blir lugnare...

Av Tina Köppä - 24 november 2014 22:51


Fick knappt någon blund inatt Ebba knorra och greja hela natten, ammade varannan timme, vaggade och sjöng. När hon väl hade somnat så kunde inte jag sova på grund av rädsla och nervositet. Rädd för att nånting ska hända med Ebba och nervös för skol...

Presentation


Halloj!
Kul att du kikar in på min sida!
Mitt namn är Tina och jag är 24år. Här berättar jag om min vardag som mamma åt 2 barn och sambo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ruben


Skapa flashcards